کد خبر : 124224 تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹

خاصیت زرده تخم مرغ در بهبود بینایی

خاصیت زرده تخم مرغ در بهبود بینایی منابع حیوانی مانند جگر، کره و زرده تخم‌مرغ سرشار از ویتامین A است و در بهبود بینایی فرد مؤثر واقع می‌شود. به گزارش میهن فال به نقل از دانا، برلیانت بزرگمهر، متخصص تغذیه گفت: منابع ویتامین A بر میزان بینایی افراد در شب …

خاصیت زرده تخم مرغ در بهبود بینایی

خاصیت زرده تخم مرغ در بهبود بینایی

منابع حیوانی مانند جگر، کره و زرده تخم‌مرغ سرشار از ویتامین A است و در بهبود بینایی فرد مؤثر واقع می‌شود.

به گزارش میهن فال به نقل از دانا، برلیانت بزرگمهر، متخصص تغذیه گفت: منابع ویتامین A بر میزان بینایی افراد در شب و روز تأثیر می‌گذارد. این ویتامین در منابع حیوانی و گیاهی دیده می‌شود.

وی افزود: منابع حیوانی مانند جگر، کره و زرده تخم‌مرغ سرشار از ویتامین A است و در بهبود بینایی فرد مؤثر واقع می‌شود.

این متخصص تغذیه ادامه داد: کاروتینوئید موجود در منابع گیاهی بر اثر واکنش در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. این کاروتینوئید در سبزی‌هایی که برگ‌های سبزتری دارند، دیده می‌شود. هرچه گیاه برگ سبزتری داشته باشد، میزان ویتامین A بیشتری در آن وجود دارد.

بزرگمهر با اشاره به سبزیجات دارای ویتامین A اظهار داشت: هویج و گوجه‌فرنگی از منابع غنی ویتامین A به شمار می‌رود. سبزیجات علاوه بر ویتامین A، حاوی فیبر و آنتی‌اکسیدان هستند که در سلامت انسان تأثیر زیادی می‌گذارد.

وی عنوان کرد:‌ در مصرف منابع حیوانی ویتامین A به دلیل کلسترول بالایی که در آن وجود دارد، نباید افراط کرد. به خصوص افرادی که کلسترول بالایی دارند یا به بیماری‌های قلبی – عروقی مبتلا هستند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، سلامت بدن بازدید 497 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php