کد خبر : 269728 تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷

۰ تا ۱۰۰ طراحی مناسب سیستم صوتی

چکیده : در صورتی که شما می‌خواهید طراحی یک سیستم صوتی با شرایط مناسب برای شما انجام شود می‌توانید از خدمات مجموعه ویس کده استفاده کنید و انواع سیستم صوتی را با توجه به محل قرارگیری آنها انتخاب نمایید. مجموعه ویس‌کده در خدمت شماست. طراحی سیستم صوتی باید با دقت …

چکیده : در صورتی که شما می‌خواهید طراحی یک سیستم صوتی با شرایط مناسب برای شما انجام شود می‌توانید از خدمات مجموعه ویس کده استفاده کنید و انواع سیستم صوتی را با توجه به محل قرارگیری آنها انتخاب نمایید. مجموعه ویس‌کده در خدمت شماست.

طراحی سیستم صوتی باید با دقت بسیار بالایی انجام شود. برخی افراد تصور می‌کند که طراحی این سیستم‌ها کار آسانی است و به راحتی می‌توان انواع تجهیزات صوتی را برای طراحی یک سیستم به کار برد. برای طراحی مناسب یک سیستم باید از تجهیزات مناسب با توجه به محیطی که قرار است سیستم در آن به کار رود استفاده کرد. اینکه کدام مجموعه را برای خرید سیستم صوتی انتخاب کنید هم در طراحی آن تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر می‌خواهید از صفر تا صد طراحی مناسب سیستم صوتی را بشناسید. این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

۰ تا ۱۰۰ طراحی مناسب سیستم صوتی

اصول طراحی سیستم صوتی

برای طراحی سیستم صوتی باید به اصول و قواعد مختلفی توجه کرد. اولین کار تطابق میکروفون‌ها با میکسری است که در سیستم صوتی به کار می‌رود. برای طراحی باید به آمپلی فایر دقت کنید که قدرت کافی برای راه‌اندازی بلندگوها را داشته باشد. برای نصب سیستم‌های صوتی باید به تعداد اتاق‌هایی که نیاز به پوشش دارد و اندازه هر اتاق توجه داشت. از نکات مهم دیگر می‌توان به سطح سر و صدای محیط و منابع ورودی نیز توجه کرد. اینکه شما به چه صورتی سیستم صوتی را کنترل می‌کنید هم تاثیر زیادی در طراحی این سیستم می‌گذرد.

تفاوت طراحی سیستم صوتی تجاری با سیستم خانگی

سیستم‌های صوتی فقط برای مصارف خانگی طراحی نمی‌شوند و در مکان‌های مختلف به‌عنوان سیستم صوتی تجاری نیز به کار می‌روند. سیستم صوتی منازل دارای تجهیزات بسیار متنوع و مختلفی نیست و به‌راحتی می‌توان آن را طراحی کرد. سیستم صوتی منزل به‌منظور غرق کردن افراد در سر و صدای بسیار با کیفیت و تشکیل دادن یک سینمای خانگی به کار می‌روند. سیستم‌های صوتی تجاری به منظورهای مختلف در یک محیط طراحی می‌شوند. در مکان‌های تجاری باید از تجهیزات بسیار با کیفیت برای کیفیت بالای صدا استفاده شود. قابلیت‌های مختلف سیستم‌های صوتی نیز در یک مکان تجاری اهمیت زیادی دارد. یکی از مهمترین سیستم‌های صوتی که در مکان‌های تجاری به کار می‌رود سیستم پیجینگ است. این سیستم برای اطلاع‌رسانی و خواندن افراد به بخش‌های مختلف اهمیت زیادی در مکان‌های تجاری دارد.

قسمت‌ های اصلی یک سیستم صوتی عمومی

از قسمت‌های اصلی یک سیستم صوتی عمومی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

منابع صوتی: مانند میکروفون، پخش کننده‌های موسیقی، تلویزیون و… که برای هر سیستم صوتی تفاوت دارند.

آمپلی فایر: برای تغذیه بلندگوها باید حداقل ۱ تقویت‌کننده در طراحی سیستم صوتی وجود داشته باشد.

کنترل‌های صدا: برای حجم کلی سیستم می‌توان از یک کنترل‌کننده یا چند کنترل جداگانه برای هر منطقه و اتاق استفاده کرد. در سیستم‌های صوتی قابلیت زون‌بندی وجود دارد.

بلندگوها: بلندگوها انواع مختلفی دارند. باید بلندگو را مناسب و متناسب با محیطی که سیستم صوتی در آن نصب شده است، استفاده کرد. برای انتخاب بلندگو باید دقت بسیار زیادی داشته باشید تا بتوانید یک مورد مناسب را برای سیستم صوتی خود انتخاب کنید.

۰ تا ۱۰۰ طراحی مناسب سیستم صوتی

بهترین بلندگوها برای سیستم صوتی

اینکه شما در یک سیستم صوتی از چه بلندگویی استفاده کنید اهمیت زیادی در کیفیت آن خواهد داشت. از انواع بلندگو می‌توان به بلندگوهای دیواری اشاره کرد. این نوع بلندگو درون سوراخ‌هایی که در سقف یا دیوارهای گچی ایجاد شده نصب می‌شوند. شما تنها سرپوش آنها را می‌بینید و برای پخش موسیقی در محیط‌های بزرگ مورد مناسبی هستند. در سیستم‌های پیجینگ نیز از این بلندگوها استفاده می‌شود. از انواع دیگر بلندگو می‌توان و بلندگوهای دکوراتیو اشاره کرد. این نوع بلندگو دارای ظاهر زیبایی است که درون دیوار یا سقف پیچ می‌شود. این محصول در انواع مختلف تولید می‌شود که با توجه به مکان قرارگیری می‌توان از نوع ضد آب آن استفاده کرد. بلندگوهای آویز نیز از انواع دیگر بلندگو هستند که از بالا آویزان شده و دارای سطح صدای ثابتی می‌باشند.

توجه به انتخاب آمپلی فایر باکیفیت

آمپلی‌فایر به عنوان یکی از تجهیزات اصلی سیستم صوتی شناخته می‌شود. برای طراحی سیستم صوتی باید به قرارگیری سیگنال‌های صوتی در سطح استاندارد توجه شود. این نکته مربوط به انتخاب یک آمپلی‌فایر با کیفیت در طراحی سیستم صوتی است. این محصول در توان‌های مختلفی تولید شده و به‌فروش می‌رسد که برای بلندگو با توان خاصی به کار می‌روند. شما باید برای هر بلندگو یک آمپلی‌فایر جداگانه خریداری کنید. برخی از آمپلی فایرها دارای چندین ورودی هستند که می‌توان آنها را به‌طور همزمان به چند بلنگو متصل کرد‌.

توجه به اندازه و آکوستیک محیط

در طراحی مناسب سیستم صوتی باید به اندازه محیط هم توجه شود. اینکه چه وسایلی در یک محیط وجود دارند در انعکاس صوت تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد. اگر در یک اتاق اشیا چوبی وجود داشته باشند نسبت به اشیای شیشه‌ای صدا را به صورت‌های مختلف منعکس می‌کنند. انعکاس صدا تاثیر زیادی در انتخاب یک سیستم صوتی می‌گذرد. شما برای طراحی یک سیستم صوتی مناسب باید از شخصی کمک بگیرید که تجربه کافی در این زمینه داشته باشد. او با توجه به اندازه و آکوستیک محیط می‌تواند یک سیستم مناسب را برای شما طراحی کند.

نصب سیستم صوتی

پس از طراحی و انتخاب تجهیزات مختلف برای یک سیستم صوتی مناسب باید آن را نصب کرد. نصب سیستم صوتی باید به‌صورتی انجام شود که بهترین صدا برای شما به وجود آید. اینکه انواع تجهیزات سیستم صوتی در کدام نقاط نصب شوند تاثیر زیادی در پخش صدا خواهد گذاشت. شما باید بتوانید برای نصب سیستم صوتی فردی را انتخاب کنید که تجربه کافی در این زمینه داشته باشد و با توجه به ابعاد محیط و نوع سروصدای موجود در آن تجهیزات مختلف را در قسمت‌های گوناگون قرار دهد. نصب سیستم صوتی در هر مکان متفاوت است. برای مثال نصب سیستم صوتی فروشگاه با نصب سیستم صوتی در یک بیمارستان با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند.

۰ تا ۱۰۰ طراحی مناسب سیستم صوتی

خدمات مجموعه ویس‌کده

علاوه بر اینکه محصولات صوتی و سیستم‌های گوناگون توسط مجموعه ویس کده به‌فروش می‌رسند، طراحی صفر تا صد یک سیستم صوتی نیز توسط پرسنل با تجربه این مجموعه انجام می‌شود. شما برای طراحی و نصب یک سیستم صوتی مناسب می‌توانید محصولات برند اکوچنگ را برای خودتان انتخاب کنید. علاوه بر این برند، برندهای مختلف دیگر نیز توسط فروشگاه ما با شرایط عالی و قیمتی مناسب به‌فروش می‌رسند. در صورتی که شما می‌خواهید طراحی یک سیستم صوتی با شرایط مناسب برای شما انجام شود می‌توانید از خدمات مجموعه ویس کده استفاده کنید و انواع سیستم صوتی را با توجه به محل قرارگیری آنها انتخاب نمایید. مجموعه ویس‌کده در خدمت شماست.

5/5 - (1 امتیاز)
دسته بندی : رپورتاژ بازدید 3,435 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php