کد خبر : 62281 تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹

ویتامینی برای پوست و موی آقایان

عوامل مختلفی در ریزش و شکنندگی موها نقش دارند اما غذاهای حاوی “ویتامین E” نظیر ماهی و اسفناج موها را بلند و خوش حالت می کند. فاطمه حسینی متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: افرادی که موهای خشک و آسیب دیده دارند باید مصرف “ویتامین E”را در برنامه غذایی خود …

عوامل مختلفی در ریزش و شکنندگی موها نقش دارند اما غذاهای حاوی “ویتامین E” نظیر ماهی و اسفناج موها را بلند و خوش حالت می کند.

ویتامینی برای پوست و موی آقایان

فاطمه حسینی متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: افرادی که موهای خشک و آسیب دیده دارند باید مصرف “ویتامین E”را در برنامه غذایی خود بگنجانند چرا که مصرف این ویتامین موجب بهبود رشد مو می شود.

وی افزود: این ویتامین با کمک به رشد مویرگ ها و عروق خونی می تواند به رشد موها نیز کمک بسیار کند چرا که موجب افزایش جریان “خونرسانی” به ریشه های مو می گردد.

وی خاطر نشان کرد: مواد غذایی حاوی ویتامین E از “موخوره” و چند شاخه شدن انتهای موها پیشگیری می کند و در بهبود تخریب موها که به علت استفاده بیش از حد از “سشوار” با موادی که به مو آسیب رسانده بسیار موثر است.

وی یاد‌آور شد: منابع غذایی حاوی ویتامین E به طور طبیعی در روغن های گیاهی و سبزیجات برگ سبز تیره، جگر، تخم مرغ و مغزها به وفور یافت می شود.

وی گفت: مردانی که می خواهند مویی براق و پرپشت داشته باشند ویتامین E را در برنامه غذایی شان افزایش دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: روغن های گیاهی مانند سویا، ذرت، آفتابگردان و جوانه گندم از ویتامین
E بالایی برخوردارند.

وی در خاتمه گفت: افرادی که مو و پوست سرشان بسیار خشک است، می توانند با ماساژ این روغن رشد بهتر موها و رفع خشکی سرشان کمک کنند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، سلامت بدن بازدید 322 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php