کد خبر : 61874 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱

طرز تهیه ماست خانگی

یک ماست خانگی، کاملاً به سلیقه شما. این ماست را در منزل تهیه کنید و از آن لذت ببرید. مناسب برای: 7 نفر زمان آماده سازی: حداکثر 30 دقیقه یک ماست خانگی، کاملاً به سلیقه شما. این ماست را در منزل تهیه کنید و از آن لذت ببرید. مواد لازم …

یک ماست خانگی، کاملاً به سلیقه شما. این ماست را در منزل تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

مناسب برای: 7 نفر

زمان آماده سازی: حداکثر 30 دقیقه

یک ماست خانگی، کاملاً به سلیقه شما. این ماست را در منزل تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

طرز تهیه ماست خانگی

مواد لازم

شیر

1 لیتر

ماست

2 قاشق سوپخوری

طرز تهیه

1- شیر را می‌جوشانیم و می‌گذاریم کمی سرد شود، بحدی که اگر نوک انگشت‌مان را به شیر بزنیم، گرمای آن حس شود ولی انگشت را نسوزاند.

2- ماست را مدتی بیرون از یخچال قرار می‌دهیم تا دمای اتاق را به خود بگیرد و با کمی شیر مخلوط می‌کنیم، تا دمای ماست با شیر نسبتاً هماهنگ شود و بعداً از ترک خوردن ماست جلو گیری شود.

3- سپس حدود ۲ قاشق ماست رقیق شده با شیر را از کنار ظرف، داخل شیر می‌ریزیم و ظرف را آهسته تکان می‌دهیم تا شیر با ماست کمی مخلوط شود (شیر را هم نمی‌زنیم). سپس بشقابی را روی دهانه ظرف می‌گذاریم و روی آن را با پارچه کلفتی مثل حوله می‌پوشانیم و ۶تا ۸ ساعت آن را در دمای اتاق قرار می‌دهیم تا ماست ببندد.

4- پس از اینکه ماست خود را گرفت و بست، حوله را از روی ظرف بر می‌داریم و ظرف را در یخچال می‌گذاریم تا کاملاً سرد شود.

نکات

اگر ماست آب بی‌اندازد و تکه‌تکه شود یعنی شیر زیاد داغ بوده یا ماست خیلی سرد و با دمای شیر هماهنگی نداشته. این ماست را به راحتی و در مدت 20 دقیقه می‌توانید درست کنید و با آن از 6 تا 8 نفر پذیرایی کنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : آشپزی و خانه داری بازدید 287 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php