کد خبر : 234237 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰

یک تقویت کننده اعصاب طبیعی

یک تقویت کننده اعصاب طبیعی گل گاوزبان گیاهی است که مزاج گرم و تر دارد و اعصاب را تقویت می‌کند. مزاج گل گاو زبان گرم و تر است و گرمی آن به اعتدال نزدیک است. همچنین، رطوبت نوع تازه آن بیشتر است. گیاهانی که مزاج گرم و تر دارد برای …

یک تقویت کننده اعصاب طبیعی

یک تقویت کننده اعصاب طبیعی

گل گاوزبان گیاهی است که مزاج گرم و تر دارد و اعصاب را تقویت می‌کند. مزاج گل گاو زبان گرم و تر است و گرمی آن به اعتدال نزدیک است. همچنین، رطوبت نوع تازه آن بیشتر است. گیاهانی که مزاج گرم و تر دارد برای بسیاری از مردم مفید است؛ عوارض ندارد یا این که عوارض آن کم است؛ از طرفی مزاج انسان را از اعتدال دور نمی‌کند و به همین دلیل نیز این گیاه معروف است و کاربرد زیادی دارد. قسمتی از گیاه که از آن استفاده می‌شود، گل آن است.

گل گاو زبان از زمانی که چیده می‌شود، تا هفت سال قوتش (خاصیتش) باقی می‌‌ماند.

معروف است که گل گاوزبان برای تقویت اعصاب مفید است، شادی‌آور است و حواس را تقویت می‌کند. حواس شامل بویایی، چشایی، شنوایی و … می‌شود.

برای رفع ترس و اضطراب مفید است. موجب تقویت قلب می شود و در رفع تپش قلب نیز موثر است. برای التیام زخم و التهابات دهان مانند آفت‌‌های مخاطی و برفک دهان مفید است.

در دفع سودا نیز بسیار موثر است. امروزه بیشتر مردم دچار درجاتی از سودا هستند. سودا در اثر آلودگی هوا، استرس‌ زیاد و مصرف غذاهای مانده و دارای هضم سخت ایجاد می‌شود.

گل گاو زبان هم برای رفع سودا و هم صفرا مفید است. در طب سنتی، ریشه تعداد قابل توجهی از بیماری‌‌ها ناشی از صفرا و به ویژه سودا معرفی شده است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 522 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php