کد خبر : 162056 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶

مصرف کاهو با گوشت ممنوع!

دکتر کمالی متخصص طب سنتی گفت: در گذشته مطالعاتی در رابطه با این مطلب انجام گرفته و مشخص گردید که مصرف گوشت قرمز به همراه کاهو، باعث ضعیف شدن لوله‌ی گوارش خصوصا روده‌ی بزرگ می‌شود، ولی این مطالعات به میزان کافی نبوده است. وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد که بیمارانی …

مصرف کاهو با گوشت ممنوع!

دکتر کمالی متخصص طب سنتی گفت: در گذشته مطالعاتی در رابطه با این مطلب انجام گرفته و مشخص گردید که مصرف گوشت قرمز به همراه کاهو، باعث ضعیف شدن لوله‌ی گوارش خصوصا روده‌ی بزرگ می‌شود، ولی این مطالعات به میزان کافی نبوده است.

وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد که بیمارانی که در بیمارستان به دلیل زخم‌های گوارشی بستری شده بودند، پس از به اتمام رسیدن دوره‌ی درمانشان در بیمارستان و با گذشت چند ماهی با بروز علامت‌هایی در حوزه‌ی سرطان‌های روده مجددا به پزشک مراجعه کردند و طی بررسی در پرونده‌های این نوع بیماران مشخص گردید که در طی زمانی که آنها در بیمارستان بستری بودند، استیک به همراه کاهو به آنها داده می‌شده است، زیرا گوشت در ترمیم بافت‌های گوارشی اثربخشی دارد.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: خوردن کاهو به همراه گوشت قرمز منع مصرف دارد و در طی طولانی مدت می‌تواند باعث آزاد‌شدن موادی در گوشت قرمز شود و این مواد می‌تواند سرطان را تشدید و تحریک کنند.

وی در پایان گفت: مطالعات نشان داده است که خوردن کاهو با گوشت قرمز باید بسیار محدود و با دقت انجام گیرد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 179 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php