کد خبر : 237355 تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲

درمان خانگی جوش کمر

درمان خانگی جوش کمر آکنه مشکل پوستی دردناک و بسیار خارش دهنده در پوست می‌باشد. در واقع درد و مشکل شما وقتی که این مساله به کمر می‌رسد از همه بدتر می‌شود. آکنه در پشت کمر می‌تواند باعث مشکلات خواب و همچنین به تعویق افتادن پروسه بهبودی اش شود و …

درمان خانگی جوش کمر

درمان خانگی جوش کمر

آکنه مشکل پوستی دردناک و بسیار خارش دهنده در پوست می‌باشد. در واقع درد و مشکل شما وقتی که این مساله به کمر می‌رسد از همه بدتر می‌شود. آکنه در پشت کمر می‌تواند باعث مشکلات خواب و همچنین به تعویق افتادن پروسه بهبودی اش شود و به علاوه از آن‌جایی که نمی‌توانید با چشم خودتان میزان درگیری پوست را ببنید، از سختی و جدی بودن مساله نیز نمی‌توانید به خوبی آگاه شوید.

همانند آکنه صورت، عامل آکنه (در کمر و نواحی دیگر بدن) باکتری بوده و دلیل به وجود آمدنش دسترسی آن به چربی موجود در منافذ پوست می‌باشد.

استفاده از موادی مانند برخی لوسیون‌ها، کرم‌های ضدآفتاب و ماساژهای روغنی که منافذ پوست را می‌بندند نیز می‌تواند عامل دیگری در بروز آکنه باشد. موارد دیگر مانند لباس‌های تنگ، رژیم غذایی ناسالم و تغییرات هورمونی نیز از عوامل موثر در برزو آکنه هستند.

اگرچه کاری سخت و دردناک است، اما شما می‌توانید با چند روش ساده خانگی آکنه کمر را درمان کنید. با ما همراه باشید.

سرکه سیب قرمز:

سرکه سیب قرمز مزایای آرایشی فراوانی دارد و یکی از بهترین درمان مقابله با انواع جوش و آکنه می‌باشد. طبیعت ضد التهاب و ضد باکتریایی آن از رشد باکتری روی پوست جلوگیری کرده و به علاوه به تعادل سطح پوست (که برای جلوگیری از هر تغییری بسیار مهم است) نیز کمک می‌کند.

1- میزان 1 قاشق غذا خوردی از سرکه سیب قرمز خام و فیلتر نشده را با یک لیوان آب مخلوط کنید.

2- محلول را به نواحی مورد نظر بزنید.

3- به مدت 10 دقیقه صبر کنید.

4- سپس با آب ولرم شستشو دهید.

5- در نهایت مرطوب کننده بر پایه آبی را انتخاب کرده و به نواحی مربوط بزنید.

6- این عمل را 2-3 بار در طول روز انجام دهید تا زمانی که جوش‌ها درمان شوند.

روغن درخت چای:

این روغن طبیعی سرشار از ضدعفونی کننده و ضد التهاب بوده که به درمان آکنه بسیار کمک می‌کند. وقتی به تدریج و درست استفاده شود، روغن آن به داخل پوست نفوذ کرده و باعث خشک شدن آکنه می‌شود، همچنین قرمزی و التهاب پوست را نیز کاهش می‌دهد.

1- 1یا 2 قطره از روغن درخت چای را به پنبه بزنید و به آرامی بر نواحی مورد نظر بزنید.

2- به مدت 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم بشویید.

3- روزی یک بار این عمل را انجام دهید.

نکته مهم: کسانی که پوست حساس دارند نباید روغن درخت چای را خالص به پوستشان بزنند. باید 1 قسمت از روغن را با 3 قسمت آب مخلوط کرده و سپس استفاده کنند.

عسل:

عسل نواحی آکنه دار را آبرسانی کرده و آرام نگه می‌دارد.به عنوان آنتی‌بیوتیک و آنتی‌باکتریالی طبیعی، از نشانه‌های آکنه می‌کاهد و از عفونت بیشتر جلوگیری می‌کند.

با افزودن عسل به رژیم مراقب از پوست خود می‌توانید از ناهنجاری‌ها و صدمات پوستی جلوگیری کنید. عسل برای زیبایی پوست نیز مناسب است.

1- مقدار کمی از عسل یا موم آن‌ را به ناحیه مورد نظر بزنید.

2- 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم آن را بشویید.

3- این کار را 2 تا 3 بار در روز تکرا کنید.

ماسک زردچوبه:

زردچوبه دارای مقادیر زیادی آنتی باکتری است که به از بین بردن باکتری مولد آکنه کمک می‌کند. همچنین این ادویه در همه خانه‌ها یافت شده و خاصیت ضدالتهابی خیلی خوبی را نیز داراست که به کاهش درد و التهاب کمک می‌کند.

1- 1 تا 2 قاشق چای‌خوری از پودر زردچوبه را با اندکی روغن کنجد مخلوط کرده و خمیری درست کنید.

2- سپس این خمیر را روی نواحی مورد نظر قرار داده و یک ساعت صبر کنید.

3- بعد با آب بشویید.

4- این کار را روزی 1 یا 2 بار به مدت چند روز انجام دهید.

گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی به دلیل دارا بودن سالیسیلیک اسید، یکی از راه‌های درمان آکنه می‌باشد. در واقع به خشک کردن سریع آکنه بسیار کمک می‌کند. به علاوه خاصیت اسیدی-ضد التهابی آن درد و التهاب مربوط به آکنه را کاهش می‌دهد.

1- قسمتی از گوجه فرنگی را به مدت چند دقیقه به نواحی مورد نظر بمالید، سپس 10 دقیقه صبر کنید.

2- سپس با آب بشویید.

3- روزانه دوبار این کار را انجام دهید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، پیشگیری و بیماری ها بازدید 262 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php