کد خبر : 235758 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

حکم نگهداشتن لاک پشت در منزل از نظر شرعی

حکم نگهداشتن لاک پشت در منزل از نظر شرعی نگهداشتن لاک پشت در منزل از لحاظ شرعی فی نفسه و به خودی خود مانعی ندارد اما آنچه که باید در نگهداری لاک پشت مورد توجه قرار گیرد، اجتناب از مدفوع و بول (ادرار) آن است. درباره حکم مدفوع و بول …

حکم نگهداشتن لاک پشت در منزل از نظر شرعی

حکم نگهداشتن لاک پشت در منزل از نظر شرعی

نگهداشتن لاک پشت در منزل از لحاظ شرعی فی نفسه و به خودی خود مانعی ندارد اما آنچه که باید در نگهداری لاک پشت مورد توجه قرار گیرد، اجتناب از مدفوع و بول (ادرار) آن است.

درباره حکم مدفوع و بول لاک پشت نظرات مراجع عظام تقلید بدین شرح می باشد:

آیات عظام امام، خامنه ای، نوری و تبریزی: بول و غائط لاک پشت و هر حیوان حرام گوشتى که خون جهنده دارد، نجس است، ولى فضلۀ حیوانات کوچک مثل پشه و مگس که گوشت ندارند پاک است.

آیت الله بهجت: بول و غائط لاک پشت و هر حیوان حرام گوشتى که خون جهنده دارد، نجس است، ولى بنا بر احتیاط واجب باید از بول و غائط حیوان حرام گوشتى که خون جهنده ندارد، در صورتى که عسر و حرج لازم نمى‌آید، اجتناب کرد.

آیات عظام صافى،سیستانی ومکارم: بول و غائط لاک پشت و هر حیوان حرام گوشتى که خون جهنده دارد، نجس است، ولى بنا بر احتیاط واجب باید از بول حیوان حرام گوشتى که خون جهنده ندارد اجتناب کرد، ولى فضلۀ آنها(مثل پشه و مگس که گوشت ندارند) پاک است.

پی نوشت ها:

توضیح المسائل مراجع، ج‌1، مسأله 84.

آیت الله خامنه ای، رساله آموزشی، فصل نجاسات، بخش بول و غائط

3.4/5 - (8 امتیاز)
دسته بندی : ادبیات و مذهب ، مذهبی بازدید 12,837 بار
دیدگاهتان را بنویسید

ناشناس در تاریخ 27 خرداد 1399 گفته : پاسخ دهید

لاکپشتها (مثل پرندگان) تک مجرایی هستن و فضله دفع میکنن (نه مدفوع و ادرار) . . .

css.php