کد خبر : 186171 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۳:۰۶

چهره خندان معجزه می کند

رفتار انسان آیینه رفتار دیگران است و به طور ناخودآگاه، حالات چهره طرف مقابل در چهره شما نیز منعکس می شود؛ بنابراین لبخند شما هم مسری خواهد بود. از همین لحظه، لبخن دزدن را به عادتی همیشگی بدل کنید؛ زیرا در هر جایی که خدا هست شادی و سرور نیز …

چهره خندان معجزه می کند

رفتار انسان آیینه رفتار دیگران است و به طور ناخودآگاه، حالات چهره طرف مقابل در چهره شما نیز منعکس می شود؛ بنابراین لبخند شما هم مسری خواهد بود. از همین لحظه، لبخن دزدن را به عادتی همیشگی بدل کنید؛ زیرا در هر جایی که خدا هست شادی و سرور نیز وجود دارد. هنگامی که شور و نشاط ندارید، یعنی فراموش کرده اید که خداوند در کنارتان حضور دارد. وقتی ناراحت و ناامید هستید و احساس م یکنید کمرتان زیر بار مشکلات خم شده است، در واقع خودتان را از رحمت الهی، سعادت، سلامت و ترقی جدا کرده اید و در برابر ورود شادی به زندگی تان سدی محکم ساخته اید.
شادی و سرور همیشه در اعماق قلب شما وجود دارد؛ اما گاهی اوقات باید این نشاط را در چهره خود ظاهر سازید تا دیگران نیز بتوانند از این خوشحالی بهرهمند شوند. بنا بر مطالعات، حالات چهره، شخصیت و طرز نگرش انسان ها بر روی دیگران تأثیرگذار است؛ اما تنها ظاهر و قد انسان ها نیست که بر روی دیگران تأثیر مثبت می گذارد؛ بلکه قدرتمند ترین ابزار برای تأثیرگذاری مثبت بر روی دیگران لبخند شماست! اگر لبخند نزنید، همانند کسی هستید که میلیاردها تومان پول در حساب بانکی خود دارد، اما نمی تواند آن را برداشت کند. بر اساس مطالعات، افرادی که لبخند می زنند، در بیشتر مواقع، در کار خود ترفیع می گیرند و درآمد شغلی بالایی دارند؛ اما چرا چنین اتفاقی رخ میدهد؟ پاسخ نزد خود شماست. آیا شما ترجیح نمی دهید که در کنار افراد شاد، خوشطینت و صمیمی فعالیت کنید؟! البته که همین طور است، همه ما همین را میخواهیم.

معجزه لبخند

سالها پیش، من و همسرم در فروشگاه مشغول خرید بودیم و همسرم چند دست لباس انتخاب کرده بود. به صندوق رفتیم تا هزینه خرید او را حساب کنیم. وقتی که مقابل صندوقدار رسیدم فقط برای ایجاد صمیمیت بیشتر به او لبخند زدم و گفتم: سلام
خانم صندوقدار هم به من لبخند زد. او می خواست مبلغ لباس ها را حساب کند که ناگهان دست نگه داشت و گفت: او به اتاق مدیریت رفت کمی صبر کنید. الان برم یگردم و هنگام بازگشت گفت این لباس ها در آخر هفته به حراج گذاشته می شوند، اما من از مدیریت اجازه گرفته ام تا الان آن ها را با قیمت حراجی برای شما حساب کنم .

با شنیدن این جمله، لبخند عمیق تری زدم و گفتم: بسیار متشکرم

خانم صندوقدار داشت لباس ها را تا میکرد که متوجه شد قسمت داخلی یکی از لباس ها نخکش شده است. برای همین گفت : به نظرم این قسمت کمی مشکل دارد. شما هم آن را میبینی؟

من گفتم : آه، بله چقدر حیف شد.

او گفت : اجازه بدهید ببینم چه کاری از دستم برمی آید.

او به سمت اتاق مدیریت رفت. پس از چند دقیقه بازگشت و گفت : بسیار خوب می توانم آن ها را برایتان نصف قیمت حراجی حساب کنم

با خودم فکر کردم چقدر خوب است… اگر همین طور لبخند بزنم، می توانم تخفیف خوبی بگیرم

همسرم به من گفت : از این به بعد، هنگام خرید باید حتماً با من بیایی

من به او گفتم : تمام این اتفاقات تنها با یک لبخند شروع شد. اگر من با چهره ای عبوس و اخمو نزد صندوقدار می رفتم، فکر نمی کنم که او حتی از جایش هم تکان می خورد، چه برسد به ای نکه به ما تخفیفی ویژه بدهد

نتیجه :

شما هم اگر می خواهید دیگران دوست تان داشته باشند، وقت خود را با شما بگذرانند و در کنارتان بمانند، در هر شرایطی، با رویی گشاده با آنان برخورد کنید. افرادی که همیشه لبخند بر لب دارند خداوند را بیشتر در وجودشان احساس م یکنند و هرگز دچار احساس یأس و ناامیدی نخواهند شد؛ بنابراین بیایید با گشاد هرویی به زندگی خود و دیگران لبخند بزنید.

منبع : مجله راز

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : روانشناسی ، سبک زندگی بازدید 891 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php