کد خبر : 162172 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰:۰۰

محافظت از پوست با این روش ها ….

پوست شما در ساعت‌های مختلف روز حالات متفاوتی را تجربه می‌کند و به همین دلیل به مراقبت‌های ویژه‌ای هم نیاز دارد. متخصصان پوست معتقدند: اگر شما هم مانند بسیاری از خانم‌ها اصلی‌ترین مراقبتی که از پوست‌تان می‌کنید؛ محدود می‌شود به شست‌وشوی صبحگاهی، خشک کردن و کمی مرطوب کردن است و …

محافظت از پوست با این روش ها ....

پوست شما در ساعت‌های مختلف روز حالات متفاوتی را تجربه می‌کند و به همین دلیل به مراقبت‌های ویژه‌ای هم نیاز دارد. متخصصان پوست معتقدند: اگر شما هم مانند بسیاری از خانم‌ها اصلی‌ترین مراقبتی که از پوست‌تان می‌کنید؛ محدود می‌شود به شست‌وشوی صبحگاهی، خشک کردن و کمی مرطوب کردن است و شب‌ها نیز تنها پاک کردن مواد آرایشی، باید بدانید قابلیت‌های زیادی را برای زیبا بودن از دست می‌دهید، چون این ‌کار‌ها فقط جزئی از یک مراقبت خوب برای حفظ زیبایی است نه همه آن اما شما می‌توانید با اجرای یک برنامه صحیح و اصولی پوست‌تان را کاملا متحول کنید. کافی است سعی کنید نیازهای متفاوت پوست‌تان را بشناسید تا به خوبی آنها را برآورده کنید و بدانید که پوست شما در هر زمان از روز چه حالاتی را تجربه می‌کند.

پوست مثل سنگ‌پا می‌شود
صبح‌ها (از ساعت ۷ تا ۱۲) : شب‌ها هنگامی که خواب هستید پوست و لب‌های‌تان رطوبت خود را از دست می‌دهند و مسلما در این خشکی صبحگاهی قسمت‌هایی که بیشتر از همه صدمه می‌بینند جاهایی است که پوست ظریف‌تر و آسیب‌پذیری دارند، مثل پوست زیر چشم که به راحتی چروکیده می‌شود و زیبایی را از چشم‌ها می‌گیرد. وقتی خواب هستید حدود ساعت‌ چهار صبح دمای بدن بالا می‌رود (شاید زیاد تجربه کرده ‌باشید که نزدیک‌های سحر کلافه از گرما از خواب بپرید) همچنین در این زمان فشار خون و سطح هورمون‌ها نیز بالا می‌روند و همه اینها باعث می‌شود پوستی که هنگام خواب کاملا چرب بوده این چربی را از دست بدهد و خشک شود، البته شاید کرم‌هایی که هنگام خواب مصرف کرده‌اید مانع از دست رفتن کامل آب پوست شوند ولی در هر صورت پوست شما نیاز به کمک دارد.

راه نفس پوست بسته می‌شود
صبح،بعد از بیدار شدن: اگر روبالشی کاملا تمیز باشد و حتی همان روز آن را عوض کرده‌ باشید با این حال پوست طی شب کثیف می‌شود به همین دلیل باید صبح پوست را با یک پاک‌کننده حاوی مرطوب‌کننده ولی غیرفومی بشویید تا تمام مواد آلوده و پوست‌های مرده روی پوست‌تان از بین بروند.

به مرطوب‌کننده سلام کنید
ظهر، ساعت ۱۲ : میزان بعضی از هورمون‌ها در طول روز بالا و پایین می‌رود، هورمون‌هایی که سحرگاه شروع به بالا رفتن کرده‌ بودند حدود ظهر تا ساعت چهار بعدازظهر به بالاترین میزان خود می‌رسند. یکی از این هورمون‌ها «کورتیزول» است که موجب چرب شدن پیشانی، بینی و چانه می‌شود به‌گونه‌ای که انگار یک لایه چربی روی پوست خوابیده است. ظهر، هنگام ناهار چربی‌های این منطقه را با یک دستمال پاک کنید یا صورت‌تان را  بشویید.

لب‌های‌تان می‌ترکد
در طول روز: خشکی پوست ساعت نمی شناسد و در هر لحظه ای از روز می تواند سراغ تان بیاید.برای اینکه خشکی لب‌های‌تان را از بین ببرید تا زیباتر به‌نظر برسند، پیشنهاد می‌کنیم از جوش‌شیرین استفاده کنید. کافی است مقداری جوش‌شیرین را روی مسواک‌تان بگذارید و آرام روی لب‌ها بکشید تا پوسته‌های مرده از روی لب‌ها برداشته شود تا درنهایت لب‌ها کاملا هموار شوند، در این صورت رژلب نیز روی لب‌ها جلوه بیشتری خواهد داشت.

با خورشید بجنگید
۲۰ دقیقه قبل خروج از خانه: حدود ۲۰ دقیقه قبل از اینکه از خانه بیرون بروید، مقدار زیادی مرطوب‌کننده که حاوی فاکتور‌ها حفاظتی در برابر اشعه ماورای بنفش آفتاب ( ۳۰spf یا بیشتر) باشد را روی صورت‌تان بمالید، درواقع بهتر است دنبال ضدآفتابی باشید که مواد مرطوب‌کننده‌ای چون گلیسیرین و سرامید داشته باشد. این مواد رطوبت را در سلول‌های پوستی به دام می‌اندازند و باعث می‌‌شوند ساختار پوستی قوی‌تر شود. علاوه بر اینها آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C، ویتامین E و چای سبز نیز باعث می‌شوند مقاومت پوست در برابر آفتاب بیشتر شود.

از پوست‌تان روغن می‌چکد
بعدازظهر،حدود ساعت ۵ : بدن حدود ساعت چهار بعدازظهر حالتش را عوض می‌کند، دمای آن پایین می‌آید، فشار خون کمتر می‌شود و همه اینها باعث می‌شود پوست بدون آب و خسته به‌نظر برسد. اگر بخواهید دوباره آب را به پوست‌تان بازگردانید بهتر است از یک مرطوب‌کننده بسیار سبک استفاده کنید و اگر مرطوب‌کننده‌تان به‌صورت اسپری باشد اثر بیشتری خواهد داشت چون این اسپری‌ها با ایجاد جریانی خنک به پوست انرژی می‌دهند. شما می‌توانید این اسپری های نجات دهنده را از فروشگاه های لوازم آرایشی تهیه کنید. نگران زیان بار بودن‌شان نباشید. آنها فقط پوست شما را مرطوب می کنند.

شب‌ها هنگامی که خواب هستید پوست و لب‌های‌تان رطوبت خود را از دست می‌دهند

زنگ زیبایی به صدا در می‌آید
شب، ۹ به بعد : شما می‌توانید با رعایت نکاتی خواب شب‌های‌تان را تبدیل به یک مرحله خوب در زیباتر شدن پوست‌تان کنید. شب‌ها هنگام خواب بدن شما شروع به ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده و بازسازی سلول‌های پوستی می‌کند. دکتر اوا وینار، متخصص پوست و مو در بورلی هیلز می‌گوید: «افزایش هورمون‌ها برای ترمیم پوست بسیار لازم است و این هورمون‌ها شب‌ها هنگام خواب به بیشترین حد خود می‌رسند و درنتیجه زمان خواب فرصت مناسبی برای بالا نگه‌داشتن کلاژن و مبارزه با چروک‌هاست. وقتی سرعت گردش خون زیر پوست افزایش می‌یابد، پوست ناخالصی‌ها را پس می‌زند و مواد مغذی را جذب می‌کند.»

چشم‌ها مثل بادکنک پف می‌کند
صبح بعداز بیدار شدن:  بعضی از افراد این حالت را به محض بیدار شدن تجربه می کنند. چشم های بادکنکی مشکلی است که ممکن است سراغ شما هم آمده باشد. دکتر فرانسزکا فوسکا، متخصص پوست در نیویورک توصیه می‌کند برای پف چشم‌ها ‌دنبال ژل زیر چشمی باشید که کافئین داشته ‌باشد، این ژل باید نخستین چیزی باشد که صبح‌ها زیر چشم‌تان می‌مالید و دقت داشته باشید این ژل را در یخچال نگه دارید تا هنگام استفاده هم دمای پایین و هم کافئین آن کمک کند که رگ‌ها دوباره تنگ شوند و پف و ورم چشم به سرعت از بین برود. برای مالیدن کرم از انگشت‌تان‌تان استفاده کنید و کرم زیر چشم را از سمت خارج به سمت گوشه داخلی بمالید اما راه‌حل دیگر، نوشیدن کمی قهوه است ولی حواس‌تان باشد که زیاد هم نباید قهوه بنوشید، یک فنجان قهوه می‌تواند ادرارآور باشد و درنتیجه مقدار کمی از رطوبت بدن را دفع می‌کند اما نوشیدن قهوه زیاد می‌تواند میزان بیشتری از رطوبت را دفع کند.

چرا کرم‌های شب از همه موثرترند؟
• یکی از زمان‌های اصلی و مهم بدن برای ترمیم خودش شب است و در ۲۴ ساعت شبانه‌روز باید بیشترین تمرکز برای ترمیم‌های پوستی روی این ساعت‌ها باشد. به همین دلیل، توصیه می‌شود بسیاری از کرم‌ها هنگام شب و قبل از خواب استفاده شوند.

• شب‌ها بهتر است از یک شوینده صورت همراه تونر استفاده کنید تا تمام آلودگی‌ها، چربی‌ها، کرم‌ها و مواد آرایشی از روی پوست‌تان پاک شوند، البته استفاده از یک اسکراپ ملایم هم می‌تواند کمک فراوانی به پوست شما کند. علاوه بر اینها، سعی کنید حتما هفته‌ای دوبار از کرم‌های لایه‌بردار استفاده کنید چون این کرم‌ها با برداشتن سلول‌های مرده به پوست شما کمک فراوانی می‌کنند. اسکراپی که حاوی گلیکولیک، اسید سالیسیلیک یا میزان کمی رتینول باشد، می‌تواند بسیار موثر باشد. شما باید این کرم‌ها را خیلی ملایم با حرکات دورانی به‌صورت بمالید. بعد از شست‌وشو و خشک کردن صورت باید از کرم حاوی رتینوئید استفاده کنید، چون این نوع کرم‌ها پوسته‌ریزی را تسهیل می‌کنند، درنتیجه لک‌های پوستی کمرنگ می‌شوند و تولید کلاژن نیز افزایش می‌یابد. یکی دیگر از موادی که می‌تواند الاسیته و انعطاف‌پذیری پوست را افزایش دهد ویتامین B12 است. این ویتامین‌خستگی‌ها را از پوست بیرون می‌آورد و باعث می‌شود پوست با طراوت‌تر به‌نظر برسد البته پیشنهاد می‌کنیم ‌دنبال کرمی غیرچرب باشید چون دیگر نگران جوش زدن نخواهید بود.

• قبل از خواب پوست زیر چشم‌های‌تان را فراموش نکنید؛ یک کرم چشم حاوی پپتید می‌تواند بسیار موثر باشد چون تولید کلاژن را زیاد می‌کند. چنین کرمی را باید روی پوست گوشه خارجی چشم، استخوان ابرو و زیر چشم بمالید تا کاملا پوست اطراف چشم را استحکام دهد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پوست و مو ، سبک زندگی بازدید 375 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php