کد خبر : 255430 تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

حدیث امروز: سه ویژگی‌ عید نوروز

امام جعفر صادق علیه السلام: ای معلی! نوروز، روزی است که قائم ما و ولاه الأمر ظهور می‌کنند و آن روزی است که قائم ما علیه السلام بر دجال ظفر می یابد و او را در زباله دانی کوفه به دار می کشد. و روز نوروزی نیست مگر اینکه ما …

حدیث امروز: سه ویژگی‌ عید نوروز

امام جعفر صادق علیه السلام: ای معلی! نوروز، روزی است که قائم ما و ولاه الأمر ظهور می‌کنند و آن روزی است که قائم ما علیه السلام بر دجال ظفر می یابد و او را در زباله دانی کوفه به دار می کشد.

و روز نوروزی نیست مگر اینکه ما در آن منتظر فرج هستیم برای اینکه آن روز از ایام ما و ایام شیعه ماست که عجم آن را حفظ کرده در حالی که شما آن را ضایع کردید.

متن حدیث:

عَنْ مُعَلَّی بْنِ خُنَیسٍ قَالَ دَخَلْتُ عَلَی الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع یوْمَ النَّیرُوزِ فَقَالَ أَ تَعْرِفُ هَذَا الْیوْمَ؟ …. هُوَ الْیوْمُ الَّذِی یظْهَرُ فِیهِ قَائِمُنَا وَ وُلَاهُ الْأَمْرِ وَ هُوَ الْیوْمُ الَّذِی یظْفَرُ فِیهِ قَائِمُنَا ع بِالدَّجَّالِ فَیصْلِبُهُ عَلَی کنَاسَهِ الْکوفَهِ وَ مَا مِنْ یوْمِ نَیرُوزٍ إِلَّا وَ نَحْنُ نَتَوَقَّعُ فِیهِ الْفَرَجَ لِأَنَّهُ مِنْ أَیامِنَا وَ أَیامِ شِیعَتِنَا حَفِظَتْهُ الْعَجَمُ وَ ضَیعْتُمُوهُ أَنْتُمْ.

پینوشت: «مستدرک ‏الوسائل ج، 6 ص 353- بحارالانوار، ج56»

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : احادیث ، ادبیات و مذهب بازدید 301 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php