کد خبر : 77106 تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵

اگر سلامت موهای خود را دوست دارید بخوانید

خواندن این مطلب برای همه ی خانم ها و دختر خانم هایی که به موهای خود اهمّیّت می دهند، ضروری است. 1- از سشوار کم استفاده کنید باور کنید یا نه، سشوار دلیل شماره ی 1 چند شاخه شدن موها، خشک شدن و از بین رفتن جلای آن هاست. اگر …

خواندن این مطلب برای همه ی خانم ها و دختر خانم هایی که به موهای خود اهمّیّت می دهند، ضروری است.

اگر سلامت موهای خود را دوست دارید بخوانید

1- از سشوار کم استفاده کنید

باور کنید یا نه، سشوار دلیل شماره ی 1 چند شاخه شدن موها، خشک شدن و از بین رفتن جلای آن هاست. اگر واقعا لازم است که هر از چند گاهی موهای خود را سشوار بکشید، از دمای ملایم استفاده کنید.

اگر هم امکان دارد، موهایتان را نهایتاً دو بار در هفته سشوار بکشید.

2- درون خود را سالم نگه دارید

این ضرب المثل که می گوید «شما هر آن چه هستید که می خورید» واقعاً درست است. یکی از متخصصان می گوید: «چیزی که می خورید، در موهایتان نمایان می شود.» برای حصول اطمینان از سالم و بلند ماندن موهایتان، روزانه آب زیاد و بیوتین مصرف کنید.

3- ویتامین D

می خواهد از نور خورشید باشد، از غذاهای خاص باشد و یا قرص های ویتامین D، شما باید میزان مشخصی از این ویتامین را در رژیم غذایی خود داشته باشید تا موهای بلندتان قوی، سالم و درخشان باشد. زیاد در معرض نور خورشید نباشید، چون به پوست و موی شما آسیب می رساند.

اگر سلامت موهای خود را دوست دارید بخوانید

4- از ماسک مو استفاده کنید

دکتر Robert Dorin، برترین جرّاح کاشت مو در نیویورک، یک بار در هفته استفاده از ماسک مو را شدیداً توصیه می کند. نرم کننده ی مو را پس از شامپو و بدون این که شامپو شسته شود، به موها بزنید و سپس، به مدت 20 دقیقه، موهایتان را با یک حوله ی مرطوب بپوشانید.

این کار ویژگی های نرم کننده را تقویت می کند و آلودگی را بهتر از موهایتان پاک می کند.

سپس، موهایتان را با آب خنک بشویید. آب خنک نیز به جداسازی بهتر سلول های آلوده، صافی سطح موها و محافظت از پوسته ی مو در برابر مواد شیمیایی و عوامل محیطی و فیزیکی کمک بسیاری می کند.

5- موهایتان را هر روز نشویید

احتمالاً بارها و بارها این موضوع را شنیده اید. ولی خیلی مهم است که بدانید هر روز نباید موهایتان را بشویید، حتی اگر انسان فعالی باشید. به جای این کار، یک روز در میان یا کمتر موهایتان را بشویید.

شما همچنین می توانید موهایتان را جمع کنید و دُم خرگوشی ببندید تا کسی متوجه نشود.

حواستان باشد که پس از هر شستشو، از نرم کننده ی بیشتری استفاده کنید. ماسک مو برای صافی سطح پیاز مو، جلوگیری از چند شاخه شدن انتهای مو و خشکی بسیار مهم است.

6- هر شب قبل از خواب موهایتان را برُس بکشید

آیا موهایتان به سرعت چرب می شود؟ متخصصان توصیه می کنند که هر شب قبل از خواب موهایتان را برُس بکشید تا چربی اضافه به انتهای خشک موهایتان منتقل شوند. از شامپوی مخصوص موهای خشک نیز می توانید استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پوست و مو ، سبک زندگی بازدید 397 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php