کد خبر : 232307 تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵

آیا شانه زدن مو در حمام باعث ریزش مو می ‌شود؟

آیا شانه زدن مو در حمام باعث ریزش مو می ‌شود؟ همانطور که می‌دانید شانه زدن موها به طور مرتب با استفاده از شانه مخصوص مو یکی از مهمترین کارهایی است که باید برای مراقبت از مو انجام دهید. شانه زدن باعث می‌شود گره‌های مو باز شده و به موها …

آیا شانه زدن مو در حمام باعث ریزش مو می ‌شود؟

آیا شانه زدن مو در حمام باعث ریزش مو می ‌شود؟

همانطور که می‌دانید شانه زدن موها به طور مرتب با استفاده از شانه مخصوص مو یکی از مهمترین کارهایی است که باید برای مراقبت از مو انجام دهید. شانه زدن باعث می‌شود گره‌های مو باز شده و به موها اجازه نفس کشیدن می‌دهد مخصوصا برای خانم‌ های کارمند یا محصل که باید بیشتر از موهایشان مراقبت کنند. همچنین این کار باعث ماساژ دادن کف سر شده و با بهبود روند جریان خون در سر باعث تقویت و رشد بهتر موها می‌شود. سوال مهمی که برای اکثر خانم‌ها ممکن است پیش آمده باشد این است که آیا شانه زدن مو در حمام باعث ریزش مو می‌شود یا برای تقویت آن مفید است؟

اگر می‌خواهید از نامرتب شدن موها بعد از حمام جلوگیری کنید می‌توانید این کار را قبل از خیس کردن موها انجام دهید زیرا حقیقت این است زمانی که موها خیس هستند در شکننده‌ترین و آسیب‌پذیرترین حالت خود هستند بنابراین باید تا جای ممکن از شانه زدن آن‌ها در حمام خودداری کنید یا این کار را بسیار با احتیاط انجام دهید. متخصصان پوست و مو توصیه می‌کنند که این کار را با یک شانه دندانه درشت انجام دهید و ابتدا از پایین‌ترین قسمت مو شروع کرده و سپس به آرامی به سمت ریشه مو بروید و موهایتان را در جهتی که پشت گردنتان قرار بگیرند شانه کنید. اغلب پزشکان پوست و مو معتقدند ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو در روز طبیعی است و اگر موها بلند باشند یا آن‌ها را به طور مرتب با کش مو ببندید، ریزششان بیشتر می‌شود. اما اگر ریزش مو از این تعداد بیشتر باشد و به مرور زمان احساس کردید حجم موهایتان کم شده و یا کف سرتان معلوم شده است باید به یک متخصص مو مراجعه کنید.

برای اینکه موهایتان نرم شده و راحت‌تر شانه شوند می‌توانید بعد از اتمام شستشوی موهایتان در حمام، مقداری نرم کننده به موهایتان بزنید، فراموش نکنید که نرم کننده را نباید به ریشه مو و در واقع به کف سرتان بزنید زیرا باعث از بین رفتن روغن پوست و خشکی آن می‌شود. روش درست این است که نرم کننده را به پایین موهایتان بزنید و به خوبی و آرامی آن را ماساژ دهید، بعد از گذشت چند دقیقه موها را با آب سرد به خوبی آبکشی کنید. اگر می‌خواهید از موخوره جلوگیری کنید موهایتان را زیاد نشویید و آن‌ها را با استفاده از حوله خشک نکنید.

در واقع بهترین روش برای شانه زدن موها این است که ابتدا اجازه دهید موهایتان در هوای آزاد و بدون استفاده از سشوار خشک شوند. می‌توانید هر از گاهی انگشت‌های خود را داخل موها فرو ببرید و با پوش دادن موها به روند خشک شدنشان کمک کنید. سپس موها را به ۳ قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را با یک شانه دندانه درشت به آرامی شانه کنید. بهتر است شانه را رو به هوا گرفته و از پایین موها به سمت ریشه موها حرکت کنید. بعد از اینکه هر قسمت را به خوبی شانه کردید، آن را با یک کش به آرامی ببندید و روی آن بخوابید. صبح روز بعد کش‌ها را باز کرده و از موهای نرم، براق و زیبای خود لذت ببرید.

3.8/5 - (14 امتیاز)
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، پوست و مو بازدید 7,984 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php