کد خبر : 232303 تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۱۱

معنی ضرب المثل از خودش دیوانه تر ندیده بود

معنی ضرب المثل از خودش دیوانه تر ندیده بود کنایه از کسانی است که در هر چیزی خیلی ادعا دارند و می خواهند هر چه خودشان می گویند همان باشد، باعث آزار مردم می شوند و… آورده اند که… دیوانه ای همیشه با حرکات و رفتار خود باعث آزار و …

معنی ضرب المثل از خودش دیوانه تر ندیده بود

معنی ضرب المثل از خودش دیوانه تر ندیده بود

کنایه از کسانی است که در هر چیزی خیلی ادعا دارند و می خواهند هر چه خودشان می گویند همان باشد، باعث آزار مردم می شوند و…

آورده اند که…

دیوانه ای همیشه با حرکات و رفتار خود باعث آزار و اذیت اطرافیانش می شد. مخصوصاً هر بار که حمام می رفت، مردم از ترس او به حمام نمی رفتند و آنهایی که در حمام بودند، فوری از حمام بیرون می آمدند.

یک روز که این دویانه به حمام رفته بود و حمام را قرق کرده بود، تازه واردی به حمام رفت. اوستای حمامی به او گفت: داخل حمام نشو، دیوانه در حمام است، ولی تازه وارد به حرف حمامی گوش نداد و لخت شد و لنگی به خود بست و لنگ دیگری را با آب حوض حمام خیس کرد و تابانید و شروع کرد به در و دیوار حمام کوبیدن، تا آن که وارد گرمخانه شد و بدون این که توجهی به دیوانه بکند، با لنگ تابانیده چند ضربه ای به پشت و شانه دیوانه نواخت و خلاصه آن چنان دیوانگی از خود نشان داد که دیوانهٔ اصلی از حرکات او حیرت کرده و از ترس به رختکن حمام رفت و فوراً لباس پوشید.

استاد حمامی از دیوانه سوال کرد، چطور شد که می خواهی از حمام بروی؟ دیوانه گفت: هیچ نگو که دیوانه توی حمام است. وقتی از تازه وارد که این صحنه را ساخته بودند، سؤال کردند، جواب داد: او تا به حال دیوانه تر از خودش ندیده بود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، سرگرمی ، ضرب و المثل بازدید 437 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php