کد خبر : 209219 تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۶ - ۷:۱۱

چند توصیه کاربردی و مهم برای کنکوری ها

چند توصیه کاربردی و مهم برای کنکوری ها ۱- حتی الامکان درس جدید نخوانید امسال به اندازه تمام عمرتان از مغزتان کار کشیده اید و آن را از محفوظات و فرمول ها انباشته کرده اید و مغز شما دیگر توان پردازش ندارد؛ برای همین به تازگی وقتی می خواهید درس …

چند توصیه کاربردی و مهم برای کنکوری ها

چند توصیه کاربردی و مهم برای کنکوری ها

۱- حتی الامکان درس جدید نخوانید

امسال به اندازه تمام عمرتان از مغزتان کار کشیده اید و آن را از محفوظات و فرمول ها انباشته کرده اید و مغز شما دیگر توان پردازش ندارد؛ برای همین به تازگی وقتی می خواهید درس بخوانید مطلب را دیر می گیرید و به اصطلاح، احساس خنگی می کنید که البته این طور نیست. شما در خرداد باید مطالبی را که در طی سال آموخته اید دسته بندی کنید تا در جلسه آزمون به کمک شما بیاید؛ پس سعی کنید زیاد بر روی مطالب جدید کار نکنید.

۲- بی خوابی نکشید

بسیاری از داوطلبان کنکور فکر می کنند اگر نخوابند، تمام مشکلاتشان حل می شود و وقت پیدا می کنند تا به همه کارهایشان برسند؛ در صورتی که مشکل شما اصلا خواب نیست و شما از بیداری خود خوب استفاده نمی کنید. حتما روزی ۶تا۸ساعت بخوابید که حتما این خواب در شب انجام بگیرد یعنی ساعت ۱۰ تا ۱۲ شب بخوابید و بین ساعت ۶تا۸ بیدار شوید. پدر و مادرهای عزیز هم دقت کنند با کم شدن خواب فرزندان، تنها استرس و عدم تمرکز بر آن ها غالب خواهد شد. دوران شب زنده داری تمام شده است و اکنون شما باید شب ها خوب بخوابید تا مغزتان با کارایی بالاتری کار کند.

۳- بحث نکنید

با دوستان خود درباره این که چه چیزی خوانده اید یا چند بار دور کرده اید و یا درصدهایشان چند است و… بحث نکنید؛ بلکه کار خودتان را انجام دهید. با پدر و مادرتان که چرا شما را درک نمی کنند، چرا فلان کار را کرده اند، چرا آن قدر مهمان می آید و… گفت و گو نکنید. آن ها زندگی عادی خودشان را دارند. شما چون حساس شده اید به اصطلاح، به همه چیز گیر می دهید.

در خرداد چه کارهایی انجام بدهیم؟!

در این زمینه می توانید به آرشیو مقالات سال های قبل من در مجله موفقیت مراجعه کنید. «آب باریکه دروس عمومی» درست کنید، یعنی همه روزه تمامی درس های عمومی را روزی یک ساعت به صورتی که می گویم کار کنید پس روزی ۴ ساعت دروس عمومی را بدین نحو بخوانید:

ادبیات

این درس را به صورت موضوعی تست بزنید تا به تسلط برسید؛ پس هر شب ۱۰ تست آرایه ادبی ، ۱۰ تست قرابت معنایی، ۲صفحه املا، لغت و شبی چند صفحه تاریخ ادبیات حفظ کنید و هفته ای یک مبحث زبان فارسی را بخوانید.

عربی

برای این درس هر شب یک آزمون جامع بزنید و اشکالات خود را رفع کنید. شما هر چقدر هم عربی بخوانید نمی توانید تست عربی بزنید! چون تمام مباحث عربی به هم پیچیده است و باید بر روی ترجمه و قواعد تمرکز ویژه داشته باشید و پس از آن، بیشتر تست بزنید.

دین و زندگی

برای تسلط بر روی مباحث این کتاب، هر شب ۱یا۲درس را مرورکنید. متن کتاب درسی و آیات و روایات را ببینید و آن ها را با خود مرور و حفظ کنید؛ بر خلاف درس عربی، در درس دین و زندگی شاید تست زدن چندان به شما کمکی نکند وهر چقدر بیشتر بخوانید بهتر است.

زبان انگلیسی

این درس هم مانند عربی است. هر شب تست های یک آزمون جامع را جواب دهید و سپس لغاتی را که بلد نبودید دوباره مرور کنید و برای ۵ تست گرامر کنکور، دروس یک، دو، چهار و هشت سال چهارم، کفایت می کند پس بیشتر همت خود را بر روی لغات و متن بگذارید.

یک مطلب در گوشی

در ۴۰ روز آینده درصد دروس اختصاصی شما چندان بالا نمی رود ولی می توانید بر روی دروس عمومی بیشتر متمرکز شوید و از آن جا که اکثر داوطلبان، در دروس اختصاصی مشکل دارند و درصدها خیلی پایین است. شما با یک کار هوشمندانه می توانید دکتر، مهندس یا وکیل شوید، البته افراط نکنید! روزی ۴ یا ۵ ساعت از ۱۰ تا ۱۲ ساعت مطالعه روزانه شما باید دروس عمومی باشد. از تست های آزمون عمومی سایر رشته ها هم غافل نشوید و هفته ای ۳ تا ۴ آزمون عمومی بزنید.

قابل توجه دانش آموزان رشته انسانی

بهتر است روزی ۱ یا ۲ درس خود را مرور و جمع بندی کنید و به درس روان شناسی، جامعه شناسی و فلسفه و منطق که حجم کمی دارند توجه ویژه ای داشته باشید. تاریخ و جغرافیا را کلا حذف نکنید بلکه ۲یا۳ کتاب از این ۶کتاب را تورق کنید. برای عربی، زبان و ریاضی فکری اساسی کنید. اگر این ۳ درس را خوب پاسخ دهید رتبه های باور نکردنی می آورید.

قابل توجه دانش آموزان رشته تجربی

زیست وشیمی را هر روز ۲ تا ۳ ساعت بخوانید و به همه کتاب مسلط شوید مثلا شکل ها، مفاهیم، اسامی و… ضمنا تا می توانید تست هم بزنید. در ریاضی و فیزیک هم تکلیفتان را با خودتان معلوم کنید. مباحثی را که سر در می آورید انتخاب کنید و داشتن ۲ درصد بین ۵۰ تا ۶۰ درصد هم برای رتبه آوردن کفایت می کند در این ۲درس هر مبحثی را که قرار است بخوانید حتما با تست به تسلط می رسید نه با جزوه خوانی.

قابل توجه دانش آموزان رشته ریاضی

شما هم لازم است مباحث ریاضی و فیزیکتان را با نظر مشاور و بودجه بندی سوالات کنکور تعیین کنید و یک روز در میان با تست بر روی این مباحث مسلط شوید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : سبک زندگی ، موفقیت بازدید 807 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php