کد خبر : 128729 تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸

درمان شوره سر

درمان شوره سر شوره سر یکی از مشکلات شایع است که افراد زیادی با آن درگیر هستند. پوست انسان در لایه خارجی دارای کراتین می باشد و به همین دلیل بطور مداوم در حال بازسازی سلولی می باشد. این بازسازی سلولی در تمام سطح بدن وجود دارد. موقعی که در …

درمان شوره سر

درمان شوره سر

شوره سر یکی از مشکلات شایع است که افراد زیادی با آن درگیر هستند. پوست انسان در لایه خارجی دارای کراتین می باشد و به همین دلیل بطور مداوم در حال بازسازی سلولی می باشد. این بازسازی سلولی در تمام سطح بدن وجود دارد. موقعی که در سر این روند افزایش پیدا کند به شکل ذارت قابل دیدن یا شوره سر نمایان می شود.

انواع شوره سر

شوره چرب: ذرات کوچکتر، کمی زرد رنگ و گرد می باشد . به صورت ذرات چربی به پوست سر چسبیده و جدا کردن آنها سخت می باشد. و اگر این حالت چسبندگی زیاد باشد جدا کردن آن باعث زخم می شود. احساس خارش زیاد یکی از شکایات شایع این گروه می باشد. گاهی اوقات همراه با ریزش مو می باشد.

شوره خشک: این نوع قابل دیدن وبه شکل لایه های از پوست سر می باشد. به شکل مسطح، سفید و به آسانی جدا می شوند. خارش آزار دهنده از شکایات شایع این گروه می باشد. خارش زیاد سر روند افزایش و تکثیر لایه خارجی پوست را افزایش می دهدواین خارش باعث التهاب پوست ودرنتیجه باسازی پوست بیشتر می شود و شوره سرنیز زیادتر می شود.

علت شوره سر

۱- استفاده از صابون وشامپوهای دارای خاصیت قلیایی بالا

۲- کامل نبودن شستشوی سر وباقی ماندن موادشوینده در پوست سر

۳- اختلال در سیستم هورمونی بدن

۴- تغذیه نامناسب

۵-استعمال دخانیات

۶- استفاده طولانی مدت از کلاه و کلاه گیس

۷- استفاده از ژل و مواد آرایشی

۸- استرس به مدت طولانی وشدید

درمان

۱- شامپو ضد شوره

۲- استفاده از آب با گرمای مناسب (آب خیلی گرم وجوش برای سر مناسب نیست)

۳- ماساژپ وست سر

۴- خشک کردن موی سر بدون استفاده از سشسوار

۵- عوض کردن رو بالشی و رعایت بهداشت فردی

۶- عدم استعمال دخانیات

ماساژ با روغن های گیاهی نارگیل، بادام، رزماری، بابونه و گل مریم برای شوره خشک و روغن اکلیل کوهی، مریم گلی و سدربرای شوره چرب مفید است. ماساژ سر با شانه آغشته به سرکه رقیق و یا نمک، ماساژ سر به مدت ۲۰ دقیقه با ماست پیش از آبکشی.

استفاده از سیر یکی از راههای درمان شوره سر می باشد. (سیر را خرد کرده وسپس آن را با الکل سفید در یک بطری در بسته قرار دهید. و به مدت ده روز بماند و سپس آن را از صافی رد کنید. این محلول را دوبار در روز به سر مالیده و سپس ماساژ دهید.)

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، پوست و مو بازدید 385 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php