کد خبر : 121835 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷

خطر مصرف این دارو!

خطر مصرف این دارو! شواهد موجود نشان می‌دهند، در بیشتر موارد مصرف قرص‌های سردرد بیش از اندازه، بی رویه و در مواردی اصلا مورد نیاز نیست، این موضوع با توجه به اثرات و عوارض این داروها، نگرانی‌های عمده‌ای را به وجود آورده است. به گزارش میهن فال به نقل از …

خطر مصرف این دارو!

خطر مصرف این دارو!

شواهد موجود نشان می‌دهند، در بیشتر موارد مصرف قرص‌های سردرد بیش از اندازه، بی رویه و در مواردی اصلا مورد نیاز نیست، این موضوع با توجه به اثرات و عوارض این داروها، نگرانی‌های عمده‌ای را به وجود آورده است.

به گزارش میهن فال به نقل از باشگاه خبر نگاران، محمد علی معظمی متخصص مغز، اظهار داشت: مصرف آنتی بیوتیک‌ها و مسکن‌ها معظلی شایع در جوامع مختلف است که در جامعه ما نیز به شدت احساس می‌شود.

وی گفت: اگر چه تحمل کردن دردها به ویژه سردردها اقدام مناسبی نیست، اما نباید برای هر سردردی اقدام به مصرف مسکن‌ها و قرص‌های سردرد کرد.

معظمی با اشاره به تمایل بیش از اندازه افراد جامعه به مصرف قرص‌های سردرد، تصریح کرد: شواهد موجود نشان می‌دهند که بسیاری از موارد مصرف قرص‌های سردرد، بیش از اندازه، بی رویه و در مواردی اصلا مورد نیاز نبوده که این موضوع با توجه به اثرات این قرص‌ها، نگرانی‌های عمده‌ای را به وجود آورده است.

یکی از مهم‌ترین عوارض مصرف خودسرانه و زیاد داروهای مسکن، خونریزی دستگاه گوارش است که در صورت مشاهده نشانه‌های آن، مانند دفع مدفوع شل و سیاه رنگ حتماً باید به پزشک مراجعه کنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، سلامت بدن بازدید 351 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php