کد خبر : 31322 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۶

طرز تهیه کشک بادمجان

مواد لازم برای 4 نفر بادمجان ——————————– 4 عدد متوسط پیاز ————————————- 1 عدد متوسط سیر ———————————— 2 حبه متوسط زعفران دم کرده ———————— نصف استکان مغز گردو ——————————- 100 گرم نعناع خشک ————————— 2 قاشق غذا خوری کشک ———————————- به مقدار لازم طرز تهیه : بادمجانها را پوست بگیرید …

طرز تهیه کشک بادمجان

مواد لازم برای 4 نفر

بادمجان ——————————– 4 عدد متوسط

پیاز ————————————- 1 عدد متوسط

سیر ———————————— 2 حبه متوسط

زعفران دم کرده ———————— نصف استکان

مغز گردو ——————————- 100 گرم

نعناع خشک ————————— 2 قاشق غذا خوری

کشک ———————————- به مقدار لازم

طرز تهیه :

بادمجانها را پوست بگیرید ، برش عمودی بزنید ، بشوئید و نمک بزنید و بگذارید تا تلخی آنها گرفته شود .

بعد از خشک کردن بادمجانها ، آنها را در مقداری روغن سرخ کنید و بعد از سرخ شدن ، روی حوله آشپزخانه یا دستمال کاغذی ضخیم بچینید تا روغن اضافه آنها گرفته شود .

پیاز را خلال خرد کنید و در مقداری روغن همراه با کمی زردچوبه سرخ کنید . وقتی پیاز طلایی شد ، سیرها را رنده کنید و به پیاز اضافه کنید ، بعد از چند دقیقه نیمی از نعناع خشک را داخل تابه بریزید و هم بزنید .

بادمجانها را بکوبید و داخل تابه بریزید و بعد از مخلوط کردن مواد ، 2 لیوان آب جوش داخل تابه بریزید و درب تابه را ببنید . حرارت زیر تابه را ملایم کنید و بگذارید مخلوط به مدت 30 دقیقه با حرارت ملایم و درب بسته مزه دار و مغز پخت شود .

مغز گردو را آسیاب کنید و بعد از 30 دقیقه که مخلوط مغز پخت شد و اصطلاحا به روغن افتاد همراه باقیمانده نعناع خشک ، به تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید . اگر آب غذا کشیده شده بود حداکثر 1 لیوان آب جوش داخل ظرف بریزید . درب ظرف را ببنید و 10 دقیقه دیگر زمان دهید تا گردو و مواد خوب مخلوط شوند .

بعد از 10 دقیقه 3 قاشق غذا خوری کشک را همراه زعفران دم کرده به مواد اضافه کنید و مواد را هم بزنید، درب ظرف را باز بگذارید و حرارت زیر تابه را کمی بالا ببرید تا آب اضافه کشک کشیده شود .

بعد از اینکه آب کشک کشیده شد ، زیر تابه را خاموش کنید ، درب تابه را ببنید و 15 دقیقه اجازه دهید تا مواد روی شعله خاموش و با حرارت داخل تابه، جابیفتند. ( دقت کنید که حتما موقع جا افتادن غذا ، شعله زیر تابه را خاموش کنید و درب آن بسته باشد )

و بعد غذا را در ظرف مناسب بکشید و سرو کنید .

نکته :

موقع سرخ کردن بادمجانها برای اینکه نیاز به روغن کمتری داشته باشید ، درب تابه را ببندید تا بادمجانها هنگام سرخ شدن ، با بخار داخل تابه کاملا بپزند و نرم شوند .

کوبیدن بادمجانها صرفا برای یکدست شدن ظاهر غذاست و انسجام بیشتر بافت کشک و بادمجان .

بعد از اضافه کردن سیر دقت کنید تا زمان زیادی سیر را تفت ندهید . چون ممکن است در اثر حرارت سیرها سفت شوند.

بهتر است نعناع خشک را در چند مرحله به غذا بیفزائید تا عطر و طعم و رنگ خود را از دست ندهد .

اگر از کمی ترخان خشک شده نیز داخل خوراک استفاده کنید ، در عطر و طعم غذا بسیار موثر خواهد بود .

اگر آب گوشت در دسترس دارید به جای آب جوش ، از آب گوشت استفاده کنید . در این صورت مزه خوراک بسیار لذیذ تر خواهد شد .

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : آشپزی و خانه داری ، آموزش انواع غذاها بازدید 503 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php