کد خبر : 265118 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۹:۴۹

طرز تهیه کباب تابه ای سیخی

طرز تهیه کباب تابه ای سیخی به گفته میهن فال :برای طرز تهیه کباب تابه ای سیخی به روش های متفاوتی می توان تهیه کرد، به وسیله گوشت چرخکرده و مرغ چرخ کرده و به صورت جوجه که هر کدام خوشمزگی خودش  را دارد. مواد لازم برای طرز تهیه کباب سیخی …

طرز تهیه کباب تابه ای سیخی

طرز تهیه کباب تابه ای سیخی

به گفته میهن فال :برای طرز تهیه کباب تابه ای سیخی به روش های متفاوتی می توان تهیه کرد، به وسیله گوشت چرخکرده و مرغ چرخ کرده و به صورت جوجه که هر کدام خوشمزگی خودش  را دارد.

مواد لازم برای طرز تهیه کباب سیخی تابه ای:

 گوشت قرمز چرخ کرده  400 گرم
 جعفری  به اندازه دلخواه
 پیاز رنده شده  1 عدد
 آرد (آرد نان فطیر یا معمولی)  3 تا 4 قاشق غذاخوری
 تخم مرغ 1 عدد
 فلفل قرمز و فلفل سیاه به مقدار لازم
 نمک و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کباب تابه ای سیخی:

مواد را در ظرف مورد نظر ریخته و آنها را خوب مخلوط می کنیم از مواد به دست آمده کوفته های کوچکی به صورت قلقلی درست کرده و به سیخ می زنیم برای کباب کردن روی منقل یا اجاق گاز قرار می دهیم و یا اینکه در ماهیتابه قرار داده و دربش را می گذاریم تا پخته شود.

نکته برای تهیه کباب تابه ای :

می توانید 1 قاشق رب را در نصف لیوان آب ولرم حل کرده با مقداری نمک و نصف قاشق سماق مخلوط کنید کباب تابه ای ها را کف تابه بچینید و روی تمام قسمت های کباب تابه ای ها بریزید و شعله را ملایم کنید و بگذارید تا آب آن گرفته شود و به پخت مطلوب برسد. با این روش کباب تابه ای تان آبدار می شود.

طرز تهیه جوجه کباب تابه ای:

طرز تهیه کباب تابه ای سیخی

مواد لازم برای طرز تهیه جوجه کباب تابه ای :

 سینه مرغ  500 گرم
 پیاز  2 عدد
 زعفران آبکرده به مقدار لازم
 آبلیمو به مقدار لازم
 نمک و فلفل به مقدار لازم
گوجه به مقدار لازم

طرز تهیه جوجه کباب تابه ای:

ابتدا سینه مرغ را به صورت جوجه خرد کنید و سپس پیازها را خلالی خرد کنید و به آن اضافه کنید مقداری آبلیمو، زعفران آبکرده و نمک و فلفل به تکه های مرغ اضافه کنید. اجازه بدهید تا مواد به خورد هم بروند و مرغ ها کاملا مزه دار شوند.

سپس جوجه ها را به سیخ های چوبی بکشید و در روغن داغ قرار دارد سپس در تابه را قرار بدهید تا با بخار خود بپزند و بعد از مغز پخت شدن در تابه را بردارید و آن ها را کمی سرخ کنید و در آخر گوجه ها را حلقه ای خرد کنید و در روغن سرخ کنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : آشپزی و خانه داری ، اشپزی بازدید 828 بار
برچسب ها :
دیدگاهتان را بنویسید

css.php