کد خبر : 33282 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰

طرز تهیه عدس پلو

موادلازم: برنج دوپیمانه عدس-100گرم گوشت گوسفند-350گرم کشمش پلویی 50گرم گردو-50گرم پیاز-1عدد زعفران -2ق غ روغن ونمک به مقدارلازم طرز تهیه ابتدا عدس ها را تمیز شسته و با آب و کمی نمک می پزیم، سپس آنها را در یک آبکش ریخته و کنار می گذاریم. (توجه داشته باشید که عدس …

طرز تهیه عدس پلو

موادلازم:

برنج دوپیمانه
عدس-100گرم
گوشت گوسفند-350گرم
کشمش پلویی 50گرم
گردو-50گرم
پیاز-1عدد
زعفران -2ق غ
روغن ونمک به مقدارلازم

طرز تهیه

ابتدا عدس ها را تمیز شسته و با آب و کمی نمک می پزیم، سپس آنها را در یک آبکش ریخته و کنار می گذاریم. (توجه داشته باشید که عدس ها نبید له شوند).گوشت رابا4 پیمانه اب میگذاریم تاخوب پخته شود.

در زمانی که گوشت در حال آماده شدن است در یک قابلمه بزرگ آب و مقداری نمک ریخته و پس از جوش آمدن برنج را به آن اضافه کرده و می گذاریم تا برنج ها نرم شوند سپس در آبکش ریخته و کمی آب سرد روی آن می ریزیم، کشمش ها را نیز شسته با کره تفت می دهیم. حال مواد آماده دم کردن است.

در یک قابلمه ی بزرگ کمی آب و روغن و دو کفگیر برنج، یک کفگیر عدس و مقداری گوشت و کمی کشمش به اضافه ی ادویه ی مخلوط (پلویی) و دارچین و یک قاشق غذا خوری زعفران آبکرده می ریزیم و به همین ترتیب مواد را روی هم می ریزیم.

در انتها درب قابلمه را گذاشته و روی شعله با حرارت زیاد قرار می دهیم. پس از 5 الی 7 دقیقه درب قابلمه را برداشته دم کنی را می گذاریم و شعله ی گاز را کم کرده و به مدت 1 ساعت غذا را دم می کنیم. برای تزئین غذا می توانید در هنگام سرو، روی آن را با کشمش وگردوی تفت داده شده شکل دلخواه تزئین نمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
دسته بندی : آشپزی و خانه داری ، آموزش انواع غذاها بازدید 649 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php