کد خبر : 63353 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶

سرما بخورید اما مسکن نخورید!

استفاده از مسکن‌ها درد را تسکین می‌دهد اما بیماری پیش می‌رود و بهبودی کامل را به تاخیر می‌اندازد. ایرج خسرونیا متخصص داخلی، فوق تخصص گوارش و کبد گفت: زمانی که بیمار مسکن مصرف می‌کند بیماری بهبود نمی‌یابد بلکه بیماری پیش می‌رود ولی درد تسکین داده می‌شود و درد نوعی نشانه …

استفاده از مسکن‌ها درد را تسکین می‌دهد اما بیماری پیش می‌رود و بهبودی کامل را به تاخیر می‌اندازد.

سرما بخورید اما مسکن نخورید!

ایرج خسرونیا متخصص داخلی، فوق تخصص گوارش و کبد گفت: زمانی که بیمار مسکن مصرف می‌کند بیماری بهبود نمی‌یابد بلکه بیماری پیش می‌رود ولی درد تسکین داده می‌شود و درد نوعی نشانه برای بدن محسوب می‌شود.

وی گفت: هر بیماری که شخص به آن مبتلا می‌شود با درد همراه است و آن درد به ما نشان می‌دهد بدن بیمار است، بنابراین اگر درد را تسکین دهیم آن آرام و زنگ خطر را ساکت کرده‌ایم در اینصورت از پیشرفت بیماری اطلاع نخواهیم داشت، بنابراین مصرف مسکن بدون تشخیص بیماری کار اشتباهی است به خصوص در مواردی که دردهای شکمی وجود دارد.

خسرونیا گفت: اگر پزشک تشخیص دهد بیماری، سرماخوردگی یا درد عضلانی است می‌توان مسکن تجویز کرد اما اگر تشخیص، بیماری دیگری باشد نباید مسکن تجویز شود ابتدا باید آزمایش و عکسبرداری انجام شود علت بیماری مشخص شد اگر نیاز بود مسکن استفاده شود.

وی در پایان اظهار داشت: آستانه تحمل درد در افراد مختلف متفاوت است چرا که ممکن است فردی بتواند درد را تحمل کند اما دیگری با اولین درد به پزشک مراجعه می‌کند تشخیص و تجویز دارو بستگی به معاینه پزشک دارد برای مثال سینوزیت، دردهای استخوانی و آتروزهای استخوانی که تمام این بیماری‌ها با درد همراه است همچنین در دردهای شکمی با درد همراه هستند اگر مسکنی را پزشک تجویز کرد باید حتما ایستاده یا نشسته به همراه مقدار زیادی آب استفاده شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، سلامت بدن بازدید 336 بار
دیدگاهتان را بنویسید

هدیه در تاریخ 23 دی 1392 گفته : پاسخ دهید

ممنون ازسایت خوبتون

css.php