کد خبر : 267733 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶

رژیم غذایی مردم کشورهای مختلف جهان چگونه است؟

تنوع در غذاهایی که مردم در نقاط مختلف جهان می‌خورند، بسیار شگفت‌انگیز است. شاید برای شما هم جالب باشد بدانید زمانی که، به‌عنوان مثال، خودتان برای صبحانه نان یا تخم‌مرغ می‌خورید، مردم در دیگر کشورهای جهان چه می‌خورند. در این نوشته قصد داریم به رژیم غذایی مردم در کشورهای مختلف …

تنوع در غذاهایی که مردم در نقاط مختلف جهان می‌خورند، بسیار شگفت‌انگیز است. شاید برای شما هم جالب باشد بدانید زمانی که، به‌عنوان مثال، خودتان برای صبحانه نان یا تخم‌مرغ می‌خورید، مردم در دیگر کشورهای جهان چه می‌خورند. در این نوشته قصد داریم به رژیم غذایی مردم در کشورهای مختلف بپردازیم و بررسی کنیم که انسان‌ها در برخی از کشورها، چه عادت‌های غذایی‌ای دارند و چه غذاهایی را به عنوان غذای سالم می‌شناسند.

رژیم غذایی مردم کشورهای مختلف

1- رژیم غذایی مردم چین

چین هم جمعیت زیادی دارد و هم آن که اکثر مردم این کشور غذاخورهای قهاری هستند و از همین رو مواد مصرفی در این کشور  حجم زیادی دارند. کالری دریافتی توسط مردم چین در طول 50 سال اخیر دو برابر شده است و این مقدار با سرعتی بیش‌تر از تمامی کشورهای جهان در حال افزایش است. در حال حاضر هر فرد چینی دو برابر یک آمریکایی محصولات کشاورزی می‌خورد.
انواع غلات عمده‌ترین سهم را در سبد غذایی چینی‌ها دارند و پس از آن‌ها انواع گوشت، محصولات کشاورزی و انواع شکر و روغن قرار دارند. مصرف لبنیات و تخم‌مرغ در این کشور از مواد ذکر شده بسیار کم‌تر است.
غذاهای سنتی کشور چین شامل مقدار کم یا متوسطی از پروتئین حیوانی به همراه مقداری موادغذایی گیاهی هستند. چینی‌ها از مواد غذایی نه‌تنها به‌عنوان خوراک بلکه به عنوان ابزاری برای درمان بیماری‌ها و هماهنگ‌سازی بدن با فصول استفاده می‌کنند.

رژیم غذایی مردم کشورهای مختلف جهان چگونه است؟

2- رژیم غذایی مردم آمریکا

مردم آمریکا در حال حاضر بیش از دو و نیم برابر نسبت به 50 سال گذشته، از روغن‌های گیاهی در طول روز استفاده می‌کنند. آمریکایی‌ها به عنوان چهارمین ملت از نظر دریافت کالری شناخته شده‌اند.
انواع شکر و روغن عمده‌ مواد غذایی مصرف‌شده توسط آمریکایی‌ها را تشکیل می‌دهند. در حدود 37 درصد موادغذایی مصرف‌شده توسط آمریکایی‌ها انواع شکر و روغن است. این در حالی است که سهم محصولات کشاورزی مصرف‌شده توسط آمریکایی‌ها تنها 8 درصد است. بعد از انواع شکر و روغن، غلات، تخم مرغ و لبنیات و گوشت رتبه‌های بعدی بیش‌ترین مواد غذایی مصرف شده در آمریکا را دارا می‌باشند.
شاید آمریکایی هم، همانند دیگر نقاط جهان، دارای غذاهای سنتی سالم باشند، با این حال در حال حاضر غذای این کشور با شرکت‌های بزرگ فست‌فود و انواع غذاهای آماده عجین شده است. به هر صورت مردم این کشور فعلاً غذای سالمی ندارند و بر اساس آمار در حدود 41 میلیون زن و 37 میلیون مرد بالای 20 سال در سال 2010 در این کشور چاق بوده‌اند.

رژیم غذایی مردم کشورهای مختلف جهان چگونه است؟

3- رژیم غذایی مردم کشور هند

مردم هند بر اساس آموزه‌های هندوییسم و بودیسم در درجه‌ی اول گیاه‌خوار هستند؛ اما این عادت غذایی با توجه به افزایش جمعیت این کشور در طول 50 سال گذشته مقداری تغییر داشته است.
در حدود 57 درصد رژیم غذایی مردم هند را غلات تشکیل می‌دهد. انواع شکر و روغن در درجه‌ی دوم هستند و پس از آن‌ها لبنیات و تخم مرغ و محصولات کشاورزی قرار دارند. میزان مصرف انواع گوشت در این کشور در حدود یک درصد است. این در حالی است که متوسط مصرف انواع گوشت در جهان در حدود 9 درصد از مجموع موادغذایی مصرف شده است.
در آشپزی هندی بیش‌تر از موادغذایی‌ای نظیر برنج، آرد کامل گندم و انواع مختلف عدس استفاده می‌شود. در ضمن روغن نارگیل یکی از روغن‌های محبوب در هند است. نکته‌ی دیگری که در مورد رژیم غذایی مردم کشور هند وجود دارد و احتمالاً از آن خبر دارید این است که بسیاری از غذاهای هندی با ادویه‌های محلی طعم‌دار می‌شوند.

رژیم غذایی مردم کشورهای مختلف جهان چگونه است؟

4- رژیم غذایی مردم کشور کره شمالی

اطلاع از شیوه‌ی زندگی مردم کره‌ی شمالی برای بسیاری از افراد جالب توجه است. 50 سال پیش، بیش از سه‌چهارم از مردم کره‌ی شمالی کالری مورد نیاز خود را از غلات دریافت می‌کردند. در حال حاضر نیز غلات سهم عمده در تأمین کالری مورد نیاز مردم این کشور را دارد. نزدیک به 63 درصد از موادغذایی مصرف‌شده در کره شمالی را غلات تشکیل می‌دهد. کم‌ترین مواد غذایی در سبدغذایی مردم این کشور تخم مرغ و لبنیات هستند.

5- رژیم غذایی مردم کشور اسپانیا

رژیم غذایی مدیترانه‌ای کشور اسپانیا الهام‌گرفته از رژیمی است که بر مصرف بیش‌تر محصولات کشاورزی، شیر و گوشت تأکید دارد تا بر مصرف غلات. در رتبه‌بندی کشورهای مختلف جهان مردم اسپانیا کم‌ترین میزان کالری را از غلات دریافت می‌کنند.
رژیم غذایی روزمره در اسپانیا شامل یک صبحانه‌ی مختصر، میان‌وعده، یک ناهار مفصل، یک عصرانه‌ی سبک و یک شام است. در رژیم غذایی اسپانیایی از میوه‌ها، سبزیجات، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، برنج و شکلات داغ استفاده‌ی بسیار می‌شود.

6- رژیم غذایی مردم بریتانیا

میزان مصرف تخم مرغ و لبنیات در بین مردم بریتانیا، طی 50 سال گذشته تقریباً بدون تغییر مانده است. این در حالی است که کالری دریافت‌شده از این محصولات در حدود 33 درصد کاهش داشته است. به نظر می‌رسد این کاهش به علت کاهش میزان چربی حیوانی موجود در کره، خامه و … باشد.
مردم بریتانیا تقریباً به مقدار برابر از غلات و انواع شکر و روغن استفاده می‌کنند. پس از این موادغذایی مردم بریتانیا بیش‌تر تخم مرغ و لبنیات، انواع گوشت و در نهایت انواع محصولات کشاورزی را در سبدغذایی خود قرار می‌دهند.

هم‌چنین اگر علاقه‌مند به سایر اخبار مرتبط با حوزه گردشگری هستید، می‌توانید مجله گردشگری نیلی‌گشت را دنبال کنید. اگر هم می‌خواهید از سایر اخبار روز ایران و جهان مطلع شوید، می‌توانید از مجله اینترنتی خبر ببر استفاده کنید.

اگر هم کسب‌وکاری دارید که می‌خواهید آن را بصورت رایگان منتشر کنید و در فضای مجازی بیشتر دیده شوید، می‌توانید از سایت و اپلیکیشن ثبت رایگان آگهی معروف به راگهی استفاده کنید. تبلیغات در راگهی رایگان بوده و شما فقط برای ویژه و نردبان‌کردن آگهی می‌بایست هزینه پرداخت کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
دسته بندی : رژیم و تغذیه ، سلامت بازدید 589 بار
برچسب ها :
دیدگاهتان را بنویسید

css.php