کد خبر : 150407 تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰:۰۰

درمان واقعی و بدون هزینه کم پشتی مو

نازک شدن مو ، ریزش‌های نعلی شکلی را از تاج سر برای بانوان در پی دارد. ریزش مو و ادامه دار شدن این موضوع زیاد برای زنان که یکی از معیارهای زیبایی ، موهایشان می‌باشد اصلا خوشایند نیست. در ادامه شما را با مکمل‌هایی جهت رشد مجدد موهای ریخنه آشنا …

نازک شدن مو ، ریزش‌های نعلی شکلی را از تاج سر برای بانوان در پی دارد. ریزش مو و ادامه دار شدن این موضوع زیاد برای زنان که یکی از معیارهای زیبایی ، موهایشان می‌باشد اصلا خوشایند نیست. در ادامه شما را با مکمل‌هایی جهت رشد مجدد موهای ریخنه آشنا میکنیم.

درمان واقعی و بدون هزینه کم پشتی مو
مکمل‌هایی برای درمان واقعی کم پشتی مو

ریزش مو در ۹۰٪ از خانم‌هایی که از این گروه مکمل‌ها استفاده کرده اند، کاهش یافته است

بر طبق تحقیق جدیدی که در مجله آرایش و بهداشت پوست، منتشر شد، ممکن است میزان سلامت موهای شما با مقدار امگا۳ ‌هایی که مصرف می‌کنید، مرتبط باشد.

یک گروه شامل ۸۰ زن سالم که صرفا دارای ریزش موی خفیف با الگوی زنانه بودند(تصویر تنک شدن موها به شکل نعل اسب بود و از تاج سر شروع می‌شد) هر روز بمدت ۶ ماه روغن ماهی، روغن هسته انگور فرنگی سیاه، ویتامین E، ویتامین C و مکمل‌های لیکوپن مصرف کردند. نتیجه این شد که برای ۶۲٪ از خانم‌ها، تراکم موها افزایش یافت و قطر موها به میزان زیادی ضخیم‌تر شد و در ۹۰٪ از خانم‌ها، ریزش مو بطور کلی کاهش یافت. (گروه کنترل اصلا از مکمل استفاده نکردند و به چنین نتایجی نرسیدند). با توجه به این مطالعه، ۹۲٪ از خانم‌هایی که از این مکمل‌ها استفاده می‌کردند، از نتیجه کار خوشحال بودند.

اگرچه ریزش موی زنان معمولا بخاطر عوامل ارثی، التهابی و هورمونی است، محققان معتقدند که اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌های موجود در مکمل‌ها احتمالا به سلامت رگ‌های خونی، غشای سلولی، رشد سلول و فعالیت‌های ضد التهابی در داخل و اطراف فولیکول‌های مو کمک می‌کنند.

بسیاری از ویتامین‌هایی که ادعا می‌کنند باعث تقویت موهای شما می‌شوند، تنها در صورتی موثرند که شما دچار کمبود مواد مغذی ضروری باشید اما برای اینکه از این دسته مکمل‌ها سود ببرید، لازم نیست که حتما دچار کمبود جدی مواد مغذی باشید زیرا هیچ یک از زنانی که در این تحقیق حضور داشتند، دارای کمبودهای تغذیه‌ای نبودند.

اگر علاقمندید که این مکمل‌ها را امتحان کنید، حتما اول با پزشکتان مشورت کنید(روغن هسته انگور سیاه می‌تواند در افرادی که فشار خون پایین دارند، باعث افت بیشتر فشار خون شود و همچنین می‌تواند سرعت لخته شدن خون را کاهش دهد).

در زیر مکمل‌ها و دوز مصرفی آنها در خانم‌های حاضر در این مطالعه آمده است:

روغن ماهی: ۴۶۰ میلی گرم
روغن هسته انگور سیاه: ۴۶۰ میلی گرم
ویتامین ای: ۵ میلی گرم
ویتامین سی: ۳۰ میلی گرم
لیکوپن: ۱ میلی گرم

اگر بعضی از مکمل‌ها را فقط در دوزهای بیشتر پیدا کردید، نگران نباشید(بخصوص لیکوپن و ویتامین E که تقریبا همیشه در دوزهای بیشتر از این مطالعه بفروش می‌رسند). کمی‌ویتامین اضافه به شما آسیبی نمی‌رساند. همچنین به یاد داشته باشید که مانند هر درمان ریزش مو، برای حفظ نتایج باید مصرف این مکمل‌ها را دامه دهید.

دلایل دیگر ریزش مو در بانوان :

درمان واقعی و بدون هزینه کم پشتی مو
رژیم سخت یکی از دلایل ریزش مو در زنان است. ممکن است در مدت زمان کوتاهی، با یک رژیم بسیار کم کالری، وزن زیادی کم کنید، ولی بعد از سه تا شش ماه متوجه ریزش موی خود خواهید شد.

۱- مشکلات تیروئید:

غده تیروئید به شکل پروانه و در جلوی گردن قرار دارد. این غده، هورمون تیروئید را تولید می‌کند و تنظیم کننده بسیاری از فرآیندهای اساسی بدن می‌باشد. اگر هورمون تیروئید بسیار زیاد و یا کم ترشح شود، می‌تواند بر روند رویش مو تاثیر بگذارد.

۲- آلوپسی منطقه ای:

مقصر این کچلی منطقه ای، سیستم ایمنی بدن می‌باشد که اشتباها با فولیکول‌های موی سالم می‌جنگد. در بسیاری از موارد، این ریزش مو دائمی‌نمی‌باشد.منطقه ای که فاقد مو می‌باشد، بعد از شش ماه تا یک سال مجددا رشد خود را آغاز خواهد کرد. در موارد نادر ممکن است افراد تمام موی سر و بدن خود را از دست بدهند.

۳- سندرم تخمدان پلی کیستیک:

زنان مبتلا به این بیماری، دچار عدم تعادل هورمونی مزمن می‌باشند. بدن بیش از مقدار طبیعی، آندروژن می‌سازد و این عامل باعث می‌شود در صورت و بدن این زنان، موهای زائد بروید و موهای سر نازک تر شوند. این سندرم موجب مشکلات تخمدانی، آکنه و افزایش وزن نیز می‌گردد. در برخی مواقع، نازک شدن مو و ریزش آن، تنها نشانه واضح این بیماری می‌باشد.بافتن موها و یا سفت بستن موها و نیز بیگودی موجب آزار پوست سر و ریزش موها می‌شود

۴- عفونت قارچی ناشی از کرم حلقوی:

هنگامی‌که کرم حلقوی بر پوست سر اثر بگذارد، قارچ باعث خارش سر و ریزش مو به صورت تکه ای می‌شود. منطقه کچلی می‌تواند پوسته پوسته و قرمز شود. این ریزش مو با داروهای ضدقارچ درمان می‌شود. قارچ می‌تواند از طریق تماس پخش شود، لذا اعضای خانواده فرد مبتلا نیز باید از لحاظ وجود کرم حلقوی بررسی شوند.

۵- زایمان:

برخی زنان ممکن است متوجه پرپشت شدن موها در دوران بارداری شوند و این به علت افزایش هورمون‌هایی است که موها را در حال استراحت نگه می‌دارند و از ریزش طبیعی آنها جلوگیری می‌کنند. اما این حالت همیشگی نیست، بلکه بعد از تولد بچه، میزان هورمون‌ها به حد طبیعی برمی‌گردند و ریزش موها تسریع می‌شود. دو سال ممکن است طول بکشد تا موها به حالت اولیه خود برگردند.

۶- داروها:

عارضه جانبی قرص‌های ضدبارداری، ریزش مو می‌باشد. در برخی زنان، هورمون‌هایی که تخمدان را سرکوب می‌کنند، باعث می‌شوند موها نازک شوند. برخی مواقع، هنگامی‌که دیگر قرص مصرف نمی‌کنید، ریزش مو ایجاد می‌شود.داروهایی که موجب ریزش مو می‌گردند، عبارتند از: داروهای رقیق کننده خون، فشار خون، بیماری قلبی، آرتریت و افسردگی.

۷- رژیم سخت:

ممکن است در مدت زمان کوتاهی، با یک رژیم بسیار کم کالری، وزن زیادی کم کنید، ولی بعد از سه تا شش ماه متوجه ریزش موی خود خواهید شد. رژیم غذایی نباید بسیار کم پروتئین و یا دارای مقدار بیش از حد ویتامین A باشد.

۸- مدل مو:

بافتن موها و یا سفت بستن موها و نیز بیگودی بستن موجب آزار پوست سر و ریزش موها می‌شود. در صورت استفاده طولانی مدت از این روش‌ها، باعث زخم شدن پوست سر و ریزش موی دائمی‌می‌گردید.

۹- درمان سرطان:

عارضه جانبی شیمی‌درمانی و پرتودرمانی، ریزش مو می‌باشد. این دو نوع درمان باعث آسیب فولیکول‌های مو می‌شوند. اما این ریزش مو موقتی است و بعد از اتمام درمان، دوباره موها رشد می‌کنند.

۱۰- استرس بیش از حد:

استرس‌های جسمی‌و روحی باعث ریزش ناگهانی نصف تا سه چهارم موهای سر می‌شوند. این ریزش موها ممکن است ۶ تا ۸ ماه طول بکشد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پوست و مو بازدید 819 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php