کد خبر : 173157 تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

درمان جوش در خانه و طبیعی

میهن فال:جوش صورت یکی از مشکلات پوستی است که می توانید با روش های خانگی آن را درمان کنید. با مواد طبیعی می توانید جوش های صورت تان را درمان کنید. رو به روی آینه ایستاده اید و مدت ها مشغول ریشه کن کردن جوش های ریز و درشت روی …

میهن فال:جوش صورت یکی از مشکلات پوستی است که می توانید با روش های خانگی آن را درمان کنید. با مواد طبیعی می توانید جوش های صورت تان را درمان کنید.

درمان جوش در خانه و طبیعی

رو به روی آینه ایستاده اید و مدت ها مشغول ریشه کن کردن جوش های ریز و درشت روی صورتتان می شوید، جوش هایی که امروز از بین می روند و فردا دوباره سر باز می کنند. اغلب ما برای خلاص شدن از این نقاط قرمز دست به دامان پزشکان و کرم ها و داروهای رنگارنگ می شویم.

اما شیوه های ساده تر و در عین حال کم خرج تری برای درمان این جوش های همیشه حاضر وجود دارد، درمان هایی که تنها و تنها به وسیله برخی خوراکی های خانگی انجام می شوند. اگر شما به خاطر جوش های صورت همیشه در عذاب هستید و دیگر نمی دانید برای پاک شدن آنها چه کنید، گزارش ما را بخوانید و با راه های آسان بهره مندی از پوستی صاف و درخشان آشنا شوید :

درمان جوش صورت با روغن درخت چای
به دلیل وجود ترکیبات آنتی باکتریال و خاصیت تسکین دهندگی، درخت چای به خشک کردن جوش های سر سفید و از بین بردن آکنه ها کمک قابل توجهی می کند. کافی است مقدار کمی از برگ های درخت چای را روی نقاط حساس پوست بگذارید و بعد ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را بشویید، پس از چند بار انجام این کار تفاوت را در پوستتان احساس می کنید.
درمان جوش صورت با لیمو ترش
یکی دیگر از منابع اسیدی که به کشتن باکتری های پوستی و خشک شدن سریع جوش های صورت کمک می کند لیمو ترش است. شما می توانید هر شب پیش از رفتن به تخت خواب یک نیمه از لیمو ترش را روی صورت خود بمالید و صبح بشویید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر پوستی حساس دارید با احتیاط از این خوراکی استفاده کنید.

درمان جوش صورت خمیر دندان
آنچه که ما برای تمیزی دهان و دندان استفاده می کنیم به سادگی می تواند جوش های صورت را خشک و اندازه آنها را کوچک کند. البته خمیر دندان برای افرادی که از آکنه ها و جوش های مزمن رنج می برند کارکرد چندانی ندارد و می تواند به پوست آنها آسیب جدی بزند. شب ها پس از مسواک زدن مقدار کمی خمیر دندان روی انگشت خود بزنید و آن را روی جوش های پوستی خود بگذارید و صبح ها آن را بشویید. فراموش نکنید که برای تسکین پوست تنها از خمیر دندان سفید استفاده کنید.

درمان جوش صورت با سیر
احتمالاً سیر یکی از سبزیجات و ادویه های مورد علاقه شما در آشپزی است، اما همین خوراکی لذیذ می تواند به شما کمک کند تا دیگر جوش های صورتتان را نبینید. خوراکی با خاصیت آنتی باکتریال و سولفور که تأثیر شگفت انگیزی در نابودسازی سریع آکنه های پوستی دارد. سیرها را تکه تکه کنید و روی قسمت های آسیب دیده پوستتان بگذارید و پس از چند دقیقه آنها را بشویید و تا پوستی روشن و صاف داشته باشید.

درمان جوش صورت با آسپرین
به دلیل خاصیت ضد التهابی آسپرین نه تنها قابلیت مبارزه با جوش ها را دارد بلکه به کم رنگ شدن آنها هم کمک می کند. یک ربع از آسپرین را شب ها روی قسمت های ملتهب پوست خود بگذارید و تا صبح برای شستن آن صبر کنید.
درمان جوش صورت با نمک دریایی
اگر به دنبال راهی سریع برای از بین بردن جوش ها هستید، پیشنهاد ما به شما نمک دریایی است. کافی است مقداری آب به دو قرص نمک دریایی اضافه کنید و آن را روی قسمت های حساس پوست بگذارید، سریع تر از آنچه فکرش را بکنید جوش ها از بین می روند و پوست شما صاف می شود.

درمان جوش صورت با عسل
یکی از خواص قابل توجه عسل، آنتی باکتریال بودن آن است. این خوراکی بی نظیر ضمن کشتن آکنه های پوستی از بروز عفونت هم جلوگیری می کند. یک توپ نخی کوچک را به عسل آغشته کنید و سپس سطح پوست خودتان را با آن ماساژ دهید، اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه عسل روی پوست شما بماند. فراموش نکنید برای اینکه نتیجه مطلوب حاصل شود باید این کار را حداقل دو بار در هفته انجام دهید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پوست و مو بازدید 341 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php