کد خبر : 114795 تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹

اگر همکار حسود دارید بخوانید!

اگر همکار حسود دارید بخوانید! موفقیت، موفقیت می آورد و متاسفانه حسادت! خیلی سخت است که وقتی همکارانتان با حسادتشان ناراحتتان می کنند از موفقیتتان لذت ببرید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به بیماری حسادت دچار شده اید و برچسب «همکار حسود» روی شما خورده است، بهتر …

اگر همکار حسود دارید بخوانید! موفقیت، موفقیت می آورد و متاسفانه حسادت! خیلی سخت است که وقتی همکارانتان با حسادتشان ناراحتتان می کنند از موفقیتتان لذت ببرید.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به بیماری حسادت دچار شده اید و برچسب «همکار حسود» روی شما خورده است، بهتر است هرچه زودتر خود را از این حس آزاردهنده رها کنید. چون حسادت باعث تحلیل شما شده و به واسطه آن نمی توانید به خوبی از عهده وظایف خود در محیط کار بر بیایید. این جمله را با خود تکرار کنید: «خدا هرآنچه به دیگران داده، 2 برابرش را به من خواهد داد!» موفقیت ها و شادی های دیگران را با همه وجود بخواهید تا واکنش چنین حس خوبی  همه زندگی تان را غرق شادی و برکت کند.

اگر همکار حسود دارید بخوانید!

اما اگر چنین همکاران حسودی در محیط کارتان دارید، نکات زیر می تواند در برخورد با آنها برایتان مفید باشد:

قبل از اینکه باعث به وجود آمدن حسادت در بین همکارانتان شوید، رییس رفتار خودتان باشید و حرفی نزنید که دیگران را با آن تحریک کنید. تنها در موفقیت ها و استعدادهای ویژه خود صحبت نکنید، بلکه توانایی های همکارانتان را هم در نظر بگیرید و با آنها در موردش صحبت کنید تا آنها را نسبت به خودتان علاقمند کنید. باور کنید تحسین دیگران همیشه معجزه می کند.

نشان دهید که حس رقابت ندارید

بیشتر وقت ها حس حسادت در همکارانتان زمانی پدید می آید که فکر کنند شما با آنها دشمنی دارید. وقتش رسیده که همکارانتان را افرادی ببینید که با کمک آنها باید کار را به درستی و به موقع به اتمام برسانید، نه رقیبانی که می خواهند تلاش های شما را بدزدند یا به نفع خودشان شما را خراب کنند. البته این کار زمان می برد اما همکارانتان از تلاش های شما برای شرکت در کار گروهی تقدیر می کنند و دیگر در برابر شما احساس تهدید نمی کنند.

دوستانه رفتار کنید اگر همکار حسود دارید بخوانید!

یکی دیگر از دلایلی که باعث به وجود آمدن حس حسادت در محل کار می شود این است که همکارانتان تصور می کنند شما آنها را تحویل نمی گیرید. اگر از شرکت در بحث های خصوصی آنها یا بیرون رفتن با آنها خودداری کنید ممکن است فکر کنند که آنها را تحویل نمی گیرید. حتی اگر واقعاً از آن دسته از همکارانتان زیاد خوشتان نیاید باید سعی کنید آن را نشان ندهید. چند لحظه هم که شده خودتان را جای آنها بگذارید. آنوقت چه احساسی داشتید؟ ببینید می توانید وجه اشتراکی بین خودتان و آنها پیدا کنید. با پیشنهاد کمک به همکارانتان به آنها نشان می دهید که غیر از خودتان به آنها هم اهمیت می دهید. اشتباهات آنها را تشخیص دهید، پیشنهادی برای رفع آن بدهید و برنامه ها و نقشه های جایگزی به آنها معرفی کنید.

تحسین کنید اگر همکار حسود دارید بخوانید!

خیلی از همکاران به این خاطر حسادت می کنند که اعتماد به نفس بالایی ندارند. چون احساس حقارت می کنند وقتی می بینند که یکی کاری را بهتر از آنها انجام می دهد طبیعی است که حسادت کنند. شما می توانید با تعریف و تمجید از کارهای آنها وضعیت را بهتر کنید. وقتی کار خوبی از آنها مشاهده کردید از آن تعریف کنید و اینکار مداوم باشد. این باعث می شود انگیزه بیشتری برای انجام کارهای بهتر پیدا کنند. اعتماد به نفسشان بالا می رود و مطمئناً پیشرفت می کنند. بعد وقتی خود را با شما برابر ببینند دیگر دلیلی برای حسادت کردن پیدا نمی کنند. برای کنار آمدن با حسادت در محل کار خیلی مهم است که از منطقه امن خودتان بیرون بیایید و سعی کنید خودتان را جای دیگران بگذارید. وقتی بفهمید چرا چنین احساسی داشتند متوجه می شوید که چطور باید به آنها کمک کنید.

تصویرتان را تغییر دهید

بااینکه نباید به خاطر همکارانتان خیلی خودتان را عوض کنید اما می توانید با تغییر تصویرتان در ذهن آنها حس حسادتشان را کمتر کنید. اگر همکارانتان فکر کنند که شما فردی باانگیزه هستید که موفقیت همه اعضای گروه را می خواهید، موفقیتتان با حسادت کمتری دیده می شود. پس سعی کنید تصویری که همکارانتان از شما ساخته اند را تغییر دهید.

به دیگران اعتبار بخشید

هرزمان که موقعیت این را داشتید که اعتبار یک تصمیم یا پروژه ای که خوب بوده را با دیگران تقسیم کنید، حتماً اینکار را بکنید. وقتی هر از گاهی باعث شوید که دیگران هم بدرخشند برایشان سخت تر خواهد بود که به شما حسادت کنند. فقط گفتن چیزهایی به همین سادگی، «بله این سخنرانی خیلی خوب پیش رفت. می توانید از آقای X به خاطر گرافیک های عالی که برایمان درست کرده بودند تشکر کنید» فضای محیط را تغییر می دهد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : سبک زندگی ، موفقیت بازدید 381 بار
دیدگاهتان را بنویسید

نسرین در تاریخ 25 شهریور 1393 گفته : پاسخ دهید

دوست حسود دارم.چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟
:((((((((((((((

shadi در تاریخ 24 شهریور 1393 گفته : پاسخ دهید

benazare man bas baraks raftaresh amal kard masalan vaghti un mofagh mishe vanomud konid xoshhalid kolan baraks dige injuri xodesh be eshtebahesh pey mibare man emtahan kardam……..kh kh kh axaresh unghad taghiresh dadama dus samimi shodim

css.php