کد خبر : 170999 تاریخ انتشار : شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹

طرز تهیه کباب ترش + کته گیلانی

کباب ترش یکی از غذاهای خوشمزه ایرانیان است که مربوط به خطه شمال ایران است. در این مطلب به دستور تهیه این غذای خوشمزه به همراه کته معروف گیلانی می پردازیم. امیدواریم از این مطلب میهن فال با عنوان : طرز تهیه کباب ترش + کته گیلانی راضی باشید. در ادامه …

کباب ترش یکی از غذاهای خوشمزه ایرانیان است که مربوط به خطه شمال ایران است. در این مطلب به دستور تهیه این غذای خوشمزه به همراه کته معروف گیلانی می پردازیم. امیدواریم از این مطلب میهن فال با عنوان : طرز تهیه کباب ترش + کته گیلانی راضی باشید. در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کباب ترش + کته گیلانی

مواد لازم کباب ترش

گوشت راسته گوساله                              ۵۰۰گرم

گردو آسیاب شده                                     ۱۰۰گرم

رب انار ترش                                         دو قاشق

سیر تازه                                                 دو حبه

پیاز متوسط                                              یک عدد

نمک و فلفل                                       به میزان لازم

گوجه فرنگی                                      به میزان لازم

روغن زیتون                                        یک دوم پیمانه

سبزی معطر محلی               سه قاشق ساطوری شده

در صورتی که سبزی محلی موجود نبود در تهران می توانید از برگهای گشنیز، ترخون، مرزه استفاده کنید.( می توانید از گشنیز ونعناع فقط استفاده کنید ولی گشنیز بیشتر از نعناع باشد).

طرز پخت:

گوشت را به اندازه یکسان خرد کنید تا هنگام کباب کردن همگی با هم مغز پخت شوند. پیاز رنده شده، سبزی معطر ساطوری شده و گردوی سائیده شده و رب انار و سیر را به گوشت خرد شده اضافه کنید.

فلفل سیاه را نیز افزوده و کاملا مواد را با هم مخلوط کنید در این زمان روغن زیتون را اضافه کنید. حدود ۵/۱ تا ۲ ساعت گوشت را در یخچال بگذارید. نکته مهم اینکه زمانی که خواستید کباب را سیخ بزنید، گوشت¬ها را به صورت فاصله دار در سیخ جای دهید تا همه قسمت ها یکسان بپزد و با حفظ فاصله حدود ۵ تا ۶ سانتی متری از حرارت کباب پز قرار دهید. چون ممکن است در غیر اینصورت سسی که روی سطح گوشت ها را پوشانده، سریع بسوزد و مغز کباب خام می ماند، این کباب باید با حرارت ملایم و حفظ فاصله از حرارت آتش به آرامی مغز پخت شود.

با نمکدان روی سیخ ها نمک بپاشید تا گوشت ترد و لطیف بماند.بعضی ها کیوی رنده شده چند دقیقه قبل از به سیخ کشیدن به آن می زنند تا نرم شود ولی یادتان باشد اگر کباب با کیوی زیاد بماند کبابها له شده و از سیخ می ریزد

مواد لازم کته گیلانی :

برنج                              سه پیمانه

نمک                           به میزان لازم

میزان آب بستگی دارد به نوع برنج که تازه باشد یا چند ساله. تازه باشد آب کمتر می ریزیم( معمولا یک بند انگشت یا کمی بیشتر بسته به نوع برنج و تازگی آن داردآب بریزید.

روش پخت:

کته غذای مورد علاقه ی مردم گیلان است. برنج را پاک کنید و با دو تا سه پیمانه آب بشویید. (اگر برنج دودی بود نباید زیاد شسته شود چون عطر دود آن با شستن زیاد از بین می رود.)

برنج دو ساله را شسته و با شش پیمانه آب یا کمی بیشترو نمک بگذارید دو تا سه ساعت خیس بخورد. سپس به روی حرارت قرار دهید. حرارت تند تا زود به جوش آید.

بعد از اینکه آب برنج تمام حرارت را ملایم و کم کنید و به روی در قابلمه ی برنج دم کنی بگذارید. حدود نیم ساعت دیگر کته شما آماده است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : آشپزی و خانه داری ، آموزش انواع غذاها بازدید 466 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php