کد خبر : 131279 تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳

طرز تهیه ترشی شامی با لپه

طرز تهیه ترشی شامی با لپه مواد لازم :  آبغوره به مقدار لازم  روغن  به مقدار لازم رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری تخم مرغ ۳-۲ عدد گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم پیاز متوسط ۲ عدد لپه ۳ قاشق غذاخوری سیب زمینی کوچک ۳ عدد نمک و فلفل به مقدار …

طرز تهیه ترشی شامی با لپه

طرز تهیه ترشی شامی با لپه

مواد لازم :

 آبغوره به مقدار لازم
 روغن  به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۳-۲ عدد
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز متوسط ۲ عدد
لپه ۳ قاشق غذاخوری
سیب زمینی کوچک ۳ عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم
 دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه :

ابتدا لپه را بشویید و با مقداری آب و نمک و روغن بپزید. وقتی لپه خوب پخت آب آن را کنار بگذارید و لپه را خوب له کنید. پیازها را رنده کنید و آب اضافه آن را بگیرید.سپس گوشت، لپه، پیاز، تخم‌مرغ، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید و خوب ورز دهید.تابه ای را داغ کنید و در آن روغن بریزید. از مایه گوشت به اندازه یک گردو بردارید و کف دست به صورت دایره کوچک درآورید و سرخ کنید.

در قابلمه کوچکی رب گوجه‌فرنگی را با کمی روغن تفت دهید و بعد آب لپه را که کنار گذاشته بودید، آبغوره، نمک، فلفل، کمی دارچین و زردچوبه را به آن اضافه کنید.اگر مایه غلیظ بود کمی آب به آن بیفزایید. وقتی سس خوب جوشید، شامی‌هایی را که سرخ کرده اید، داخل آن بچینید و اجازه دهید تا گوشت بپزد.معمولاً در حدود نیم ساعت کافی است. سیب‌زمینی را پوست بکنید و به صورت حلقه‌ای خرد کرده و در روغن سرخ کنید و برای تزیین غذا از آنها استفاده کنید.

* سایر نکات

اگر مایه ترش شامی بیش از حد شل بود و در دست شکل نمی گرفت، می‌توانید از یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی استفاده کنید در صورت تمایل به جای آبغوره از آبلیمو یا آب نارنج استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : آشپزی و خانه داری ، آموزش انواع غذاها بازدید 334 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php