کد خبر : 22650 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۴:۲۶

طرز تهیه آبگوشت

  مواد لازم برای چهار نفر: نخود-لوبیای سفید روی هم رفته یک لیوان بزرگ گوجه فرنگی 2 عدد بزرگ پیاز پوست گرفته شده 2 عدد متوسط فلفل سبز تازه 2 تا 3 عدد نمک،فلفل و آبلیمو به مقدار لازم گوشت گوسفند با استخوان و چربی 500 گرم سیب زمینی شسته …

طرز تهیه آبگوشت

 

مواد لازم برای چهار نفر:

نخود-لوبیای سفید روی هم رفته یک لیوان بزرگ

گوجه فرنگی 2 عدد بزرگ

پیاز پوست گرفته شده 2 عدد متوسط

فلفل سبز تازه 2 تا 3 عدد

نمک،فلفل و آبلیمو به مقدار لازم

گوشت گوسفند با استخوان و چربی 500 گرم

سیب زمینی شسته شده با پوست 4 یا 5 عدد متوسط

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذا خوری

سیر به دلخواه یک حبه بزرگ

طرز تهیه:

نخود و لوبیا را از شب قبل در مقداری آب ( سه برابر حجم خیس نخورده نخود و لوبیا ) خیس کنید. گوشت را همراه چربی و استخوان به همراه نخود و لوبیا، یک عدد از پیازها، یک حبه سیر و گوجه فرنگی ها که هرکدام را پوست گرفته و به دو نیم کرده اید در ظرف مناسبی بریزید و شش برابر حجم آنها آب از قبل جوشیده سرد به آنها اضافه کنید . ( دقت کنید هنگامی که گوشت را میپزید از ابتدا به آن نمک و ادویه نزنید چون باعث دیرپز شدن گوشت می شود).

اگر از دیزی گلی استفاده می کنید، توجه داشته باشید که حتما از شعله پخش کن بین شعله مستقیم و ظرف دیزی استفاده کنید . این ظرف زمان پخت را طولانی تر و درعوض طعم غذا را خیلی بهتر و غذا را جا افتاده تر می کند. بعد از حدود یک ساعت و نیم فلفل سبز ها را به دیزی بیفزائید.

در تمام مراحل پخت دقت کنید که شعله زیر ظرف ملایم باشد تا غذا جا بیفتد . یک ساعت بعد از اضافه کردن فلفل ، سیب زمینی ها را با پوست داخل غذا بریزید.

پیازی که اول به غذا اضافه کردید از ظرف خارج کنید و دور بیندازید. چربی گوشت را نیز از ظرف خارج کنید. به همراه یک عدد پیاز باقیمانده خوب بکوبید.

نکته: می توانید اول پیاز باقیمانده را ریز رنده کنید بعد چربی را بکوبید و با هم مخلوط کنید ) و داخل غذا بریزید . در این مرحله که گوشت و نخود – لوبیا نرم و پخته شده اند، نمک و فلفل سیاه را به میزان دلخواه به غذا اضافه کنید.

در صورتی که غذای شما رنگ دلخواهتان را نداشت میتوانید از یک قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی سرخ شده در کمی روغن ، داخل غذا استفاده کنید.

نکته:

سرخ کردن رب قبل از مصرف داخل غذا به جهت از بین بردن بوی خامی رب و همچنین بهتر کردن رنگ رب است اگر هنگام سرخ کردن رب یک قاشق چایخوری زعفران دم کرده هم به آن بیفزایید نتیجه بهتری می گیرید.

این غذا هر چه زمان پختش طولانی تر باشد جا افتاده تر و خوش مزه و خوش رنگ تر می شود.

معمولا این غذا را با آب زیاد درست می کنند و بهتر است اول کار به اندازه کافی در ظرف آب بریزید که مزه غذا در اثر اضافه کردن چند مرحله آب در طول پخت، تحت تاثیر قرار نگیرد.

فراموش نکنید که آبلیمو را هنگام سرو غذا، داخل ظرف بریزید؛ در غیر این صورت طعم غذا در اثر جوشیدن آبلیمو تلخ می شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : آشپزی و خانه داری ، آموزش انواع غذاها بازدید 614 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php