کد خبر : 221538 تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸

آیا تراشیدن سر نوزادان مفید است؟

آیا تراشیدن سر نوزادان مفید است؟ یک متخصص پوست و مو گفت: بر خلاف تصور رایج در جامعه، تراشیدن موی سر نوزادان هیچ تاثیری در رشد موها نداشته و گاهی نیز به ریشه مو آسیب می رساند. نوزادان در یک سال نخست زندگی دارای موهایی کرک‌ مانند و بسیار ضعیف …

آیا تراشیدن سر نوزادان مفید است؟

آیا تراشیدن سر نوزادان مفید است؟

یک متخصص پوست و مو گفت: بر خلاف تصور رایج در جامعه، تراشیدن موی سر نوزادان هیچ تاثیری در رشد موها نداشته و گاهی نیز به ریشه مو آسیب می رساند.

نوزادان در یک سال نخست زندگی دارای موهایی کرک‌ مانند و بسیار ضعیف هستند که این موها در این یک سال به تدریج می ‌ریزند و پس از آن موهای دائمی کودک رشد خواهند کرد.

تراشیدن موی سر در هیچ سنی، تاثیری در رشد مو و پر پشت شدن آن ها نداشته و این تصور که تراشیدن موی سر نوزاد موجب رشد بیشتر موها در بزرگسالی می ‌شود، کاملا نادرست است.

وارد آمدن هر گونه فشار و یا ضربه به ریشه موی نوزادان، موجب ریزش مو و کندی رشد موها شده و به والدین توصیه می‌ شود از تراشیدن موی نوزدان، شانه کردن موهای نوزاد با شانه‌ های غیراستاندارد و بستن موی سر نوزاد پرهیز کنند.

پوست سر نوزادان بسیار نازک است و ممکن است هنگام تراشیدن موها و یا شانه کردن، خراشیده شده و به ریشه مو آسیب وارد شود.بهترین و ایمن ‌ترین روش، شانه کردن موی سر نوزدان توسط دست و یا برس ‌های بسیار نرم است.

توصیه می ‌شود موی سر نوزادان تا پیش از یک سالگی تراشیده نشود و پس از ریختن موهای نوزادی و رشد موهای دائمی می‌ توان جهت یک دست شدن ریشه مو، آن ها را تراشید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، پوست و مو بازدید 452 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php