کد خبر : 130647 تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴

خطر ابتلا به سرطان معده با مصرف زیاد نمک!

خطر ابتلا به سرطان معده با مصرف زیاد نمک! مدیر گروه بهداشت خانواده دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: مصرف بیش از اندازه نمک احتمال ابتلا به سرطان معده و بروز بیماری های کلیوی را افزایش می دهد. دکتر افسون تیزویر در خصوص خطرات ناشی از افزایش مصرف نمک در خانواده …

خطر ابتلا به سرطان معده با مصرف زیاد نمک!

خطر ابتلا به سرطان معده با مصرف زیاد نمک!

مدیر گروه بهداشت خانواده دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: مصرف بیش از اندازه نمک احتمال ابتلا به سرطان معده و بروز بیماری های کلیوی را افزایش می دهد.

دکتر افسون تیزویر در خصوص خطرات ناشی از افزایش مصرف نمک در خانواده ها گفت: مصرف نمک به مقدار کم در برنامه غذایی لازم است اما جامعه امروز بیش از ۱۰ تا ۲۰ برابر مقدار مورد نیاز بدن نمک مصرف می کنند و این یک خطر جدی است.

تیزویر با اشاره به اینکه ارتباط بین مصرف زیاد نمک و افزایش فشارخون به طور قطعی ثابت شده است، افزود: فشار خون بالا خطر سکته و حمله قلبی را افزایش داده و همچنین باعث پوکی استخوان ها نیز می شود.

وی ادامه داد: نمک زیاد کلسیم را از استخوان ها می گیرد و باعث دفع آن شده که در نتیجه با افزایش سن ،خطر پوکی استخوان را افزایش می دهد.

مدیر گروه تغذیه و بهداشت خانواده دانشگاه علوم پزشکی البرز کاهش مصرف نمک را در کاهش احتمال سرطان معده موثر دانست و اظهار داشت: مصرف زیاد نمک آسم را تشدید می کند و همچنین اثرات مضری بر کلیه ها دارد.

وی در پایان توصیه کرد: در هنگام پخت و مصرف غذا از افزودن نمک پرهیز شود و از چاشنی های سالم دیگری هنگام صرف غذا استفاده شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، سلامت بدن بازدید 176 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php