کد خبر : 165307 تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰:۰۰

آموزش درست کردن خورش هلو ویژه تابستان

معمولا از هلو برای درست کردن دسرها و کیک های تابستانی استفاده می شود. ولی این بار با هلو یک خورش متفاوت آموزش داده ایم. خورشی که فکرش را هم نمی توانید بکنید چقدر خوشمزه و هیجان انگیز است. مواد لازم برای خورش هلو : برای ۵ تا ۶ نفر  هلو  ۵ عدد …

آموزش درست کردن خورش هلو ویژه تابستان

معمولا از هلو برای درست کردن دسرها و کیک های تابستانی استفاده می شود. ولی این بار با هلو یک خورش متفاوت آموزش داده ایم. خورشی که فکرش را هم نمی توانید بکنید چقدر خوشمزه و هیجان انگیز است.

مواد لازم برای خورش هلو : برای ۵ تا ۶ نفر

 هلو  ۵ عدد
 ران مرغ  ۲ عدد
 سینه مرغ  ۱ عدد
 روغن ۱ پیمانه
نمک به میزان لازم
پیاز ریز شده ۱/۲ پیمانه
آب لیموی تازه ۴ قاشق سوپخوری
آرد ۱ قاشق سوپخوری
زعفران حل شده ۱ قاشق سوپخوری
آلو بخارا بدون هسته ۶-۵ عدد
شکر ۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه خورش هلو :
تکه های مرغ را شسته و پوست شان را جدا و آنها را نصف کنید. سپس با ۲ قاشق سوپخوری روغن و ۱/۲ قاشق مرباخوری نمک مرغ را مزه دار کرده و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.

پیاز را با ۳ قاشق سوپخوری روغن تفت داده تا طلایی شود. تکه‌های مرغ را اضافه کرده و آنها را تفت دهید. کمی آب گرم اضافه کنید تا روی سطح مرغ را بگیرد و بگذارید بپزد.

آب لیموی تازه، شکر و زعفران را به خورش اضافه کنید. آرد را در یک کاسه با ۳ قاشق آب سرد حل کنید، سپس آن را به خورش اضافه کنید و صبر کنید تا خورش کمی جا بیفتد. در این زمان آلو بخاراها را بشویید و آنها را به مدت ۱۵ دقیقه داخل آب جوش خیس کنید، سپس به خورش اضافه کنید.

هلوها را پوست گرفته، هسته آنها را در آورده و آنها را خرد کنید. هلو های خرد شده را در یک تابه با ۳ قاشق سوپخوری روغن تفت دهید تا طلایی شوند، سپس آنها را به خورش اضافه کنید تا پخته شوند ولی له نشوند. خورش را بچشید و در صورت نیاز آب لیمو و شکر بیشتری اضافه کنید. وقتی خورش آماده شد آن را در ظرف مورد نظر بریزید و سرو کنید.

نکاتی برای پخت خورش هلو :
به جای هلو از کمپوت هلو هم می‌توانید استفاده کنید و  آب کمپوت هلو را برای پخت مرغ استفاده کنید. در صورت استفاده از کمپوت، شکر را حذف کنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : آشپزی و خانه داری ، آموزش انواع غذاها ، اسلاید بازدید 573 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php