کد خبر : 254650 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

خواص درمانی سرکه سیب

سرکه سیب فواید بسیاری برای بدن دارد که در این مقاله از سایت میهن فال به طور کامل با خواص سرکه سیب برای سلامتی و لاغری، گوارش، گرفتگی بینی، کلیه ها و دیابت آشنا خواهید شد. سرماخوردگی سرکه سیب حاوی باکتری های مفیدی است که می تواند سیستم ایمنی بدن …

خواص درمانی سرکه سیب

سرکه سیب فواید بسیاری برای بدن دارد که در این مقاله از سایت میهن فال به طور کامل با خواص سرکه سیب برای سلامتی و لاغری، گوارش، گرفتگی بینی، کلیه ها و دیابت آشنا خواهید شد.

سرماخوردگی

سرکه سیب حاوی باکتری های مفیدی است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از سرماخوردگی و آنفلونزا پیشگیری کند. خوردن سرکه سیب و عسل برای درمان سرماخوردگی و سرفه مفید می باشد.

درمان زگیل

سرکه سیب می تواند برای درمان زگیل استفاده شود، هر روز با پنبه مقداری سرکه سیب را بر روی زگیل بمالید تا آن را از بین ببرد. همچنین برای از بین بردن زگیل می توانید یک گلوله‌ پنبه را در سرکه‌ سیب بخیسانید و یک شب تا صبح روی محل زگیل بگذارید.

پیشگیری از بیماری قلبی

سرکه سیب حاوی سطوح بالاازاسیدکلروژنیک است.این ترکیب اکسیداسیون کلسترول بد (LDL) را مهار می‌کند، که به بهبود سلامت قلب‌و‌عروق منجر می‌شود.اگر سطوح کلسترول شما بیش از اندازه بالا است، غذا‌هایی با محتوای چربی بالا را از رژیم غذایی خود کنار بگذارید و روزانه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب بنوشید.

کمک به کاهش وزن

به‌همراه یک رژیم غذایی سالم و ورزش، نوشیدن دو قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز آهنگ سوخت‌وساز را تسریع می‌کند.سرکه سیب سرشار از ویتامین B۶ و لسیتین است و به سوزاندن چربی جمع شده در بدن به‌واسطه یک رژیم غذایی ضعیف کمک می‌کند.

سم زدایی کلیه ها

اگر ازعفونت‌های کلیوی رنج می‌برید یا سنگ‌های کلیه برای شما مشکل آفرین شده‌اند،مصرف یک قاشق غذاخوری سرکه سیب هنگام صبح را مدنظر قرار دهید.همچنین، دنبال کردن توصیه پزشک خود و نوشیدن آب به میزان کافی را فراموش نکنید. اگر به مصرف آبمیوه علاقه دارید، اطمینان حاصل کنید فاقد شیرین‌کننده باشند.

سفیدی دندان

سرکه سیب می تواند به طور طبیعی دندان های شما را سفید کند. انگشت تان را به سرکه سیب آغشته کنید و ‌آن را به مدت 1 دقیقه روی دندان‌های تان بمالید. سپس دهان تان را با آب بشویید. pH سرکه سیب می‌تواند لکه های روی دندان‌های تان را برطرف کند و به طور طبیعی آن‌ها را سفید نماید.

همچنین می‌توانید از آن به عنوان دهان‌شویه استفاده کنید. ترکیب دو سوم آب و یک‌ سوم سرکه‌ سیب را برای یک دقیقه در دهان خود قرقره کنید، اما حتما به یاد داشته باشید که صورت و دهان خود را خوب بشویید.

کاهش گرفتگی بینی

اثر آنتی‌بیوتیک سرکه سیب به کاهش خطر عفونت کمک می‌کند. همچنین این محصول میزان مخاط را کاهش داده و سینوس‌ها را پاکسازی و از این‌رو، گرفتگی کمتری در آنها دیده می‌شود.اگر علاقه به مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب ندارید، این کار را حداقل زمانی که دچار آنفلوآنزا شده‌اید، انجام دهید.مصرف سرکه سیب به مدت ۱۰ روز معمولا برای از بین بردن مشکل کفایت می‌کند.

مفید برای دیابت

اسید استیک موجود در سرکه سیب به کاهش سطوح قند در خون کمک می‌کند، زیرا از گوارش کامل کربوهیدارت‌های پیچیده جلوگیری می‌کند.نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب آنزیم‌هایی که مسئول تجزیه کربوهیدارت‌ها هستند را غیر فعال می‌کند.از این‌رواین محصول از انباشت گلوکز در خون و افزایش شدید قند پیشگیری می‌کند.

کمک به گوارش

نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب به گوارش کمک،گرفتگی و اختلال شکمی را تسکین می‌دهد. این ماده در به حداقل رساندن حس اسیدیته معده و سوزش سر دل کمک می‌کند.مصرف سرکه سیب پس از خوردن غذا‌های غنی و سنگین برای پیشگیری از پدیدار شدن این علائم ایده خوبی محسوب می‌شود.اگر چنین مشکلات پیش از این داشته‌اید،می‌توانید با مصرف سرکه سیب علائم را کاهش دهید.

درمان موخوره و موهای خشک

اگر موهای خشک و آسیب دیده دارید از سرکه سیب برای درمان خشکی مو استفاده کنید. مقداری سرکه سیب را بر روی مو ها بمالید و خوب ماساژ دهید و سپس با آب بشویید.

کبد چرب

سرکه سیب برای سم زدایی از کبد مفید بوده و می تواند کبد چرب را درمان کند.

1 تا 2 قاشق چایخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کنید، مقداری عسل در آن بریزید و قبل از ناهار و شام مقداری از آن بنوشید.

درمان گلو درد

سرکه سیب درمان موثر و ارزان قیمتی برای گلودرد محسوب می‌شود. یک‌ چهارم فنجان سرکه‌ سیب را با همین مقدار آب گرم ترکیب کنید و آن را قرقره کنید. این کار یک فضای اسیدی به وجود می‌آورد که میکروب‌های عامل سرماخوردگی را از گلوی شما می‌زداید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، خواص بازدید 783 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php