کد خبر : 245997 تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۶:۰۴

روش نگهداری از دانه های قهوه

روش نگهداری از دانه های قهوه • هنگامی که دانه های تازه قهوه را خریداری می کنید، به میزان مصرف خود در طول دو تا سه هفته توجه داشته باشید. اگر تصور می کنید که در عرض دو هفته نمی توانید ۳۵۰ گرم قهوه را تمام کنید، پس بهتر است …

روش نگهداری از دانه های قهوه

روش نگهداری از دانه های قهوه

هنگامی که دانه های تازه قهوه را خریداری می کنید، به میزان مصرف خود در طول دو تا سه هفته توجه داشته باشید. اگر تصور می کنید که در عرض دو هفته نمی توانید ۳۵۰ گرم قهوه را تمام کنید، پس بهتر است بسته بندی های کوچک تر یعنی ۲۵۰ یا ۲۰۰ گرمی خریداری کنید.

بسیاری از مردم، قهوه را درون همه کیسه ای که خریداری کرده اند نگهداری می کنند، اما برای حفظ عطر این دانه ها بهتر است آنها را درون کیسه های زیپ دار بریزید.

البته بهتر از کیسه، قرار دادن آن درون شیشه مرباست زیرا دسترسی و استفاده راحت تری نیز دارد.

اما از همه بهتر، استفاده از محفظه های مخصوص نگهداری قهوه است زیرا درب آنها به گونه ای طراحی شده که هیچ گونه هوائی داخل ظرف نمی شود. به این ترتیب مطمئن خواهید بود که رطوبت به دانه های قهوه نفوذ نمی کند و بافت و عطر خود را به طور کامل حفظ می کنند.

پس از بسته بندی قهوه، لازم است که آن را در یک فضای تاریک و خنک نگهداری کنید. برای داشتن بهترین عطر و طعم هم، همان موقع که قصد نوشیدن قهوه را دارید، آن را آسیاب و دم کنید.

دانه‌های قهوه را در یخچال و فریزر نگه ندارید، چون قهوه مرطوب می‌شود و دیگر برای دم کردن مناسب نخواهد بود. یادتان باشد ظرفی که قهوه را در آن نگه می‌دارید نزدیک حرارت نباشد. همچنین توجه کنید مقابل نور خورشید قرار نگیرد.

شرایط نگهداری از دانه قهوه نیز مانند قهوه آسیاب شده است اما با حساسیت کمتر ، مزیت های استفاده از دانه قهوه نسبت به قهوه آسیاب شده بیشترند که می توان به: مدت زمان نگه داری بیشتر، آسیاب کردن به اندازه دلخواه و مصرف کردن با عطر و بوی بهتر، حساسیت کمتر نسبت به جذب بو و چربی اشاره کرد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، زندگی بهتر ، سبک زندگی ، فوت آشپزی بازدید 1,052 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php