کد خبر : 245801 تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹

ساده ترین روش برای از پوشک گرفتن بچه

ساده ترین روش برای از پوشک گرفتن بچه اگر پدر و مادر هستید حتما دیدن رشد ذهنی و جسمی کودکتان بسیار لذت بخش و شیرین است. هر مرحله از سن کودک مختص به یاد گیری یک سری مسائل و رفتارها می باشد. اواخر ۲ سالگی و شاید در حدود ۳ …

ساده ترین روش برای از پوشک گرفتن بچه

ساده ترین روش برای از پوشک گرفتن بچه

اگر پدر و مادر هستید حتما دیدن رشد ذهنی و جسمی کودکتان بسیار لذت بخش و شیرین است. هر مرحله از سن کودک مختص به یاد گیری یک سری مسائل و رفتارها می باشد. اواخر ۲ سالگی و شاید در حدود ۳ سالگی زمان گرفتن پوشک از کودک است. شما در این سن می توانید این کار را به روشهای مختلفی انجام دهید. هر چند این پروسه بسیار سخت و شاید با تخریب های زیادی همراه باشد ولی نتیجه اش برای مادر و خود کودک شیرین است.

در حدود ۳ سالگی کودک یکی از دوره های بسیار سرگرم کننده اش را طی می کند. پدرها و مادر ها می بایست با گذراندن دوران طاقت فرسایی به نتایج مطلوبی دست پیدا کنند. به شما می آموزیم که چگونه طی چند روز به کودکتان بیاموزید که مانند دیگران از دستشویی استفاده کنند و نیازی به پوشک نداشته باشند.

کودک بدون پوشک

این تکنیک برای پدر و مادر ها بسیار سخت و دشوار است ولی کودک را سریع آماده می کند. پوشک کودک را کنار بگذارید و او را با لباس راحتی در خانه رها کنید. در قسمت های مختلف خانه توالت های بچگانه قرار دهید. به این ترتیب به کودک بیاموزید که زمانی که دستشویی دارد از توالت کودک استفاده کند.

می بایست طاقت زیادی داشته باشید تا زمانی که کودک بتواند ادرارش را کنترل کند و یا بیان کند. البته لباس اضافه همیشه آماده داشته باشید و هنگام خواب باز هم از پوشک استفاده کنید. اگر در محیط سرد زندگی می کنید جوراب را هرگز فراموش نکنید. در این روش کمی دوره آموزشی شما طول می کشد ولی حتما نتیجه بخش خواهد بود.

روز اول

روز نخست کودک از اینکه پوشک ندارد کمی با اکراه راه می رود. شما هم سعی کنید این مسئله را ندید گرفته و زیاد بزرگ جلوه ندهید. تنقلات شور و آب زیاد به او بدهید تا نیاز به دفع ادرار بیشتری داشته باشد. حتما روش استفاده از دستشویی کودک را کامل به او آموزش دهید. شاید کودک هنگام استفاده از دستشویی احساس شرم داشته باشد. به او بیاموزید که این کار کاملا منطقی است و با این کار او رفتار احمقانه ای انجام نداده است.

روز دوم

روز دوم کودک را با همان وضعیت فقط برای یک ساعت از خانه دور کنید. بعد از ظهر بهترین زمان برای این کار است. بهتر است زمانی که حدس می زنید ادرار دارد این کار را انجام دهید. باز هم از او بخواهید که مانند منزل رفتار کند و اگر نیاز به دفع ادرار داشت حتما اعلام کند. این کار به او می آموزد که نیاز به دستشویی را اعلام کند. قبل از اینکه زمان بیرون ماندن شما طولانی شود به منزل برگردید و ادامه روش روز نخست را پیش بگیرید.

روز سوم

این روز هم درست مانند روز دوم سپری می شود با این تفاوت که او دو مرتبه خانه را ترک می کند. برای دو بار او را از خانه دور کنید و همانند روز دوم با صبر و شکیبایی منتظر باشید که او خودش به سمت توالت کودک برود. با ترک منزل او احساس می کند که بایستی حتما نیاز به دستشویی را اعلام کند. ترس از ادرار در لباس آن هم بیرون خانه می تواند نیاز به توالت کودک را بهتر و بیشتر درک کند. این کار سبب می شود خیلی راحت از توالت کودک استفاده کند یا اینکه ادرارش را به پدر و مادر اعلام کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 969 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php