کد خبر : 243543 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۸:۲۹

شیئی عجیب که باستان شناسان را شوکه کرد + عکس

باستان شناسان اخیرا طی یک حفاری که از منطقه زیر زمینی در ناپل ایتالیا داشتند موفق به کشف شیئی عجیب شده اند. دندان نیش کوسه ای که بر اساس محاسبات متعلق به 2 میلیون سال قبل بوده است از دل خاک بیرون کشیده شد. این کوسه عظیم الجثه نمونه ای …

باستان شناسان اخیرا طی یک حفاری که از منطقه زیر زمینی در ناپل ایتالیا داشتند موفق به کشف شیئی عجیب شده اند. دندان نیش کوسه ای که بر اساس محاسبات متعلق به 2 میلیون سال قبل بوده است از دل خاک بیرون کشیده شد. این کوسه عظیم الجثه نمونه ای بسیار نادر بوده که به گفته کارشناسان طولی در حدود 18 متر داشته است.

شیئی عجیب که باستان شناسان را شوکه کرد + عکس

دندان نامبرده از داخل یک گودال 30 متری داخل یک مخفی گاه که در جریان جنگ جهانی دوم کاربرد داشته صورت گرفته است. به گفته محققین کشف این شی از شهری مانند ناپال با داشتن چنین تاریخ فرهنگی و اقتصادی دور از تصور نیست.

شیئی عجیب که باستان شناسان را شوکه کرد + عکس

گفتنی است؛ دندان کوسه یک از شاخصه های تاثیرگذار در این جانور است. برخی از کوسه ها در طول عمرشان نزدیک به 30 هزار دندان در می آورند که در نوع خود جالب توجه است. دندان های کوسه به صورتی قرار گرفته اند که با شکستن یک دندان به مرور عمل جایگزینی دندان دیگر صورت می‌گیرد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 267 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php