کد خبر : 242847 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۷:۵۶

روش حل و فصل مسائل مالی میان همسران

روش حل و فصل مسائل مالی میان همسران بی ثباتی و مشکلات مالی یکی از دلایل متداول شکست ازدواج است. اگر در روابط بین همسران شفافیت وجود نداشته باشد، این موضوع ایجاد مشکل خواهد کرد. موضوعات مالی یا پول چیزیست که شما و همسرتان باید در مورد آن با هم …

روش حل و فصل مسائل مالی میان همسران

روش حل و فصل مسائل مالی میان همسران

بی ثباتی و مشکلات مالی یکی از دلایل متداول شکست ازدواج است. اگر در روابط بین همسران شفافیت وجود نداشته باشد، این موضوع ایجاد مشکل خواهد کرد. موضوعات مالی یا پول چیزیست که شما و همسرتان باید در مورد آن با هم گفتگو نمایید. در اینجا روش گفتگو در مورد مسائل مالی را با هم مرور خواهیم کرد تا در مورد آن بیشتر بدانید.

1- در مورد واقعیات صحبت کنیداقتصادی

هر از گاهی با همسرتان در مورد مسائل مالی صحبت کنید. این گفتگو را فقط به زمانهایی که مجبور هستید موکول نکنید. به عنوان مثال فقط زمانی که می خواهید قبضها را پرداخت کنید با همسرتان راجع به پول صحبت نکنید. راجع به مخارج ماهیانه نیز گفتگو کنید. در صورت لزوم به او پیشنهاد دهید که در مخارج خانه به او کمک نمایید.

2- یک لیست تهیه کنید

بهترین روش گفتگو در مورد مسائل مالی تهیه کردن یک لیست از موارد مهم است. یک لیست از مخارج و پس اندازهای ماهیانه تهیه کنید. وقتی با همسرتان گفتگو می کنید به همه موارد مهم مندرج در لیست اشاره کنید. به همه مطالبی که می گوید با دقت گوش کنید، سپس شروع به صحبت نمایید. روش گفتگو و صحیح بودن آن بسیار مهم است. اگر حرفهای او به نظرتان غیرمنطقی بود جر و بحث ننمایید. گفتگو در مورد مسائل مالی باید به صورت مناسب صورت پذیرد.

3- اجازه دهید گفتگو شفاف باشد

گفتگو در مورد مسائل مالی بین همسران باید شفاف صورت گیرد در غیر اینصورت این مساله روی دیگر جوانب زندگی نیز تاثیر خواهد گذاشت. اگر مسائل مالی شفاف باشد همه چیز سر جای درست خود قرار خواهد گرفت. پنهان کاری در مورد مسائل مالی نتیجه عدم شفافیت در رابطه است. گفتگو با همسرتان را با شفافیت و واقعیت گرایی پیش ببرید.

4- اهداف مشترک را دنبال کنید

به همسرتان بگویید رویاهایتان با هم مشترک هستند. با این جمله گفتگو ساده تر خواهد شد. از او بخواهید تا با هم یک لیست از چیزهایی که می خواهید به دست آورید تهیه کنید. هزینه های لازم برای رسیدن به رویاهایتان را نیز در این لیست قید کنید.

5- کارتان را درست انجام دهید

یک قرار هفتگی برای صحبت کردن در مورد مسائل مالی با همسرتان ترتیب دهید، اما این مساله منوط به اینست که کارتان را خوب انجام دهید. باید راجع به همه مخارج و وامهایتان اطلاعات کامل و دقیق داشته باشید. در مورد مخارجی که ماهیانه دارید صحبت کنید. مخارجی که با بودجه شما هماهنگ هستند را مدیریت نمایید. اگر در برابر انتقادات انعطاف پذیر باشید به هیچ مشکلی هنگام گفتگو در مورد مسائل مالی بر نخواهید خورد.

6- احساس نگرانی نداشته باشید

صحبت کردن راجع به مسائل مالی با همسرتان بسیار مفید خواهد بود. در این مورد احساس نگرانی نداشته باشید. هر چه بیشتر با او در تعامل باشید، بودجه بندی بهتر خواهد داشت. هیچ چیز را از هم مخفی نکنید، این گفتگو روی روابط زیبای شما تاثیر منفی نخواهد گذاشت.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، روابط عاشقانه ، زناشویی بازدید 498 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php