کد خبر : 241783 تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۶:۰۰

روش های بزرک کردن کفش در خانه

روش های بزرک کردن کفش در خانه برای شما هم پیش آمده وقتی بعد از مدتی سراغ کفشی می‌روید می‌بینید برایتان تنگ شده است؟ یا در خانه متوجه می‌شوید کفش جدید پایتان را می زند. این ترفندها به شما کمک خواهند کرد. یک جفت جوراب کلفت و سشوار جوراب کلفت …

روش های بزرک کردن کفش در خانه

روش های بزرک کردن کفش در خانه

برای شما هم پیش آمده وقتی بعد از مدتی سراغ کفشی می‌روید می‌بینید برایتان تنگ شده است؟ یا در خانه متوجه می‌شوید کفش جدید پایتان را می زند. این ترفندها به شما کمک خواهند کرد.

یک جفت جوراب کلفت و سشوار

جوراب کلفت را پایتان کنید یا از چند جوراب روی هم کمک بگیرید. سعی کنید کفش را بپوشید. سشوار را روشن کرده و به بخش‌هایی از کفش که تنگ هستند نزدیک کنید. در حین این کار کمی پایتان را بکشید. برای گرفتن نتیجه چند بار این کار را تکرار کنید. اگر کفش چرم دارید بعد از این کار مقدار کرم مخصوص روی کفش بزنید.

کفش ها را داخل فریزر بگذارید

دو کیسه‌ی ضخیم و محکم را برداشته و تا یک سوم آن پر آب کنید. درب کیسه را محکم بسته و هر یک را داخل یکی از کفش‌ها بگذارید. کمی کیسه را داخل کفش فشار دهید تا قالب آن شود. باید کیسه کاملاً فیت انگشتان و قسمت پاشنه‌ی کفش باشد. کفش‌ها را داخل فریزر بگذارید. این کار را قبل از خواب بکنید تا در طول شب کاملاً یخ بزند. با یخ زدن آب حجم آن زیاد شده و از داخل به کفش فشار وارد می‌کند. این کار کفش شما را گشاد خواهد کرد. کفش‌ها را از فریزر درآورید. 20دقیقه صبر کنید تا یخ کمی آب شده و بتوانید کیسه‌ها را از کفش بیرون بیاورید. اگر پس از امتحان کفش متوجه شدید بازهم تنگ است این کار را دوباره تکرار کنید. این روش را بهتر است برای کفش های گران قیمت امتحان نکنید.

روزنامه ی مرطوب

روزنامه‌ها را خیس کرده و درون کفش‌ها فشار دهید. تا حد ممکن داخل کفش را از روزنامه‌های خیس پر کنید تا کاملاً داخل آن را بگیرد. مراقب باشید با وجود روزنامه‌های زیاد کفش بدشکل نشود. با وجود روزنامه‌ها کفش شما هنوز هم باید ظاهر عادی خود را داشته باشد. زمانی که کفش و روزنامه‌ها خوب خشک شدند آن‌ها را درآورده و کفشتان را امتحان کنید. شما می‌توانید از جوراب خیس هم کمک بگیرید. در روش قبل می‌توان برای فریز کردن کفش‌ها از روزنامه کمک گرفت.

دانه های جو

این روش بسیار قدیمی است و در گذشته نیز استفاده می شده است. بوت های چرمی خود را از دانه‌های جو پر کنید. روی آن آب بریزید و بگذارید شب بماند. دانه‌ها جو آب را جذب خود کرده و پرحجم تر خواهند شد. بگذارید پوتین‌های چرمتان خشک شوند. حالا بوت خود را دوباره امتحان کنید.

استفاده از قالب کفش

قالب کفش جنس‌های متفاوت داشته و هم شکل پا است. قالب‌ها را می‌توان از طول و عرض با پیچ‌هایی تنظیم کرد. گشاد کردن کفش با قالب چند روز زمان می‌برد. در این مدت کفش‌ها را امتحان کنید از میزان گشادی آن مطمئن شوید. برخی مغازه‌ها اسپری یا روغن مخصوصی دارند که فرآیند گشاد شدن کفش را سرعت داده و یکنواخت می‌سازند. به جای آن‌ها می‌توانید از اسپری الکل و آب یا روغن‌های مخصوص کفش چرم کمک بگیرید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 767 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php