کد خبر : 238009 تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۸:۲۰

روش تمیز کردن ماشین لباسشویی

روش تمیز کردن ماشین لباسشویی ماشــین لباسشویی به این دلیل که یک دستگاه تمیزکننده است لزوما تمیز و بدون آلودگی نیست و بدلیل رطوبتی که آب ایجاد می‌کند جای مناسبی برای رشد میکروب و باکتری است، لباس‌هایی که از ماشین لباسشویی بیرون آورده می‌شوند. شاید فاقد لک و کثیفی باشند …

روش تمیز کردن ماشین لباسشویی

روش تمیز کردن ماشین لباسشویی

ماشــین لباسشویی به این دلیل که یک دستگاه تمیزکننده است لزوما تمیز و بدون آلودگی نیست و بدلیل رطوبتی که آب ایجاد می‌کند جای مناسبی برای رشد میکروب و باکتری است، لباس‌هایی که از ماشین لباسشویی بیرون آورده می‌شوند.

شاید فاقد لک و کثیفی باشند ولی صددرصد تمیز نیستند؛ برای داشتن لباس‌هایی کاملا تمیز باید ماشین لباسشویی خود را هم هر چند وقت یک بار تمیز کنید و تعداد ان بستگی به میزان استفاده شما دارد، اگر از ماشین لباسشویی خود برای شستن لباس نوزاد استفاده می‌کنید پیشنهاد می شود مراحل شست‌و‌شوی ماشین لباسشویی را حداقل 2 بار در ماه انجام دهید.

1- ابتدا از محفظه مواد شوینده ماشین لباسشویی شروع کنید: انتهای این محفظه بعد از مدتی جرم می‌گیرد و لایه‌ای شبیه جلبک در دیواره‌های آن تشکیل می‌شود و به همین دلیل در اغلب ماشین های لباسشویی‌ این محفظه قابل خارج کردن است، برای شستن محفظه و جداکردن جرم‌ها از مسواک و شوینده ای معمولی مثل پودر لباسشویی دستی یا شامپو استفاده کنید.

2- در پایین بدنه ماشین لباسشویی، محفظه فیلتر قرار دارد: یکی از فضاهای آلوده ماشین لباسشویی این بخش محسوب می‌شود، فیلتر را خارج و با همان مسواک و شوینده بشویید، محفظه قرار گرفتن فیلتر را فراموش نکنید.

3- در داخل در ورودی اغلب ماشین های لباسشویی‌ یک نوار لاستیکی وجود دارد: ترجیحا بعد از هر بار استفاده آن را با ابر کفی تمیز و با یک حوله کاملا خشک کنید، بسیاری از مواقع آب کثیفی در فضای میان نوارهای لاستیکی باقی می‌ماند و تخلیه نمی‌شود که نادیده‌گرفتن آن موجب ایجاد بوی بد در ماشین لباسشویی می‌شود.

4- دیگ فلزی ماشین لباسشویی: در ظاهر کاملا تمیز است اما توجه کنید این محفظه سوراخ‌های بسیاری دارد که محل مناسبی برای ایجاد جرم و آلودگی است، برای تمیزکردن این دیگ هر ماه یک دور ماشین لباسشویی را خالی روشن کنید تا کار کند، میتوانید برای تمیزی بیشتر بلور سودا یا یک قرص ماشین ظرفشویی داخل آن بیندازید و ماشین را روشن کنید، دقت کنید که دمای آب برای این کار 60 درجه باشد تا تمیزی کامل انجام شود.

پس از هر بار استفاده در ماشین لباسشویی را چند ساعت باز بگذارید تا تبادل هوا صورت گیرد و کاملا خشک شود، سعی کنید به جای مایع‌های شوینده از پودر شست‌و‌شو استفاده کنید چون مایع شست‌و‌شو در محفظه‌ها باقی می‌ماند و از بین نمی‌رود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : دکراسیون منزل ، سبک زندگی بازدید 500 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php