کد خبر : 232635 تاریخ انتشار : شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۶:۰۷

سوغات مشهد چیست؟

سوغات مشهد چیست؟ مشهد یکی از بزرگترین شهرهای ایران است، این شهر مذهبی یکی از شهرهایی می باشد که در اکثر مواقع سال مسافران بسیاری را در خود جای می دهد. در این شهر بزرگ زیارتگاه اما رضا (ع) قرار دارد و زائران شیفته برای زیارت به این شهر می …

سوغات مشهد چیست؟

سوغات مشهد چیست؟

مشهد یکی از بزرگترین شهرهای ایران است، این شهر مذهبی یکی از شهرهایی می باشد که در اکثر مواقع سال مسافران بسیاری را در خود جای می دهد. در این شهر بزرگ زیارتگاه اما رضا (ع) قرار دارد و زائران شیفته برای زیارت به این شهر می روند به عبارتی می توان گفت یکی از مهمترین دلایل سفر به مشهد زیارت می باشد اما مشهد، علاوه بر موقعیت مذهبی و زیارتی وجهه سیاحتی نیز دارد. در حال حاضر در این شهر مکانهای دیدنی وجود دارد و برای مسافران بازدید از این مکان ها لذت بخش است از همین رو علاوه بر زیارت می توانید از مکانهای دیدنی و مراکز تجاری بزرگ لذت ببرید. همواره مسافرانی که به شهری سفر می کنند بایستی برای عزیزان خود سوغاتی بیاورند از همین رو سوغات مشهد برای مسافران بسیار متنوع و جالب است همواره سوغات شهرهای زیارتی بسیار مهم است زیرا نوعی تبرک نیز به شمار می آید و دارای ارزش معنوی می باشد، در این متن درباره سوغات متنوع مشهد توضیحاتی ارائه شده است.

یکی از سوغاتی های مشهد زعفران اعلا می باشد البته در بازار مشهد انواع برندهای زعفران می باشد که تشخیص با کیفیت و بی کیفیت از یکدیگر کمی دشوار است و اشخاصی که در این زمینه تخصص دارند می توانند بهترین نوع زعفران را برای خرید سوغاتی انتخاب کنند. علاوه بر زعفران یا طلای سرخ، انواع فرش و گلیم، محصولات ابریشمی، نمد، پیکره‌های سنگی، سنگ فیروزه و بسیاری از محصولات دیگر از جمله گیوه، چاروق، انواع مهر و تسبیح و بافته های مربوط به نشانه‌ها و پرچم های مذهبی از معروفترین سوغات و هدایای سرزمین خورشید (مشهد ) است. بسیاری از مسافران و زائرانی که تاکنون به مشهد سفر کرده اند بدون شک خاطره نقش و ترکیب فرش های کاشمر، زینت آلات فیروزه و عقیق نیشابور، مصنوعات سنگى مشهد، کلوچه زنجبیلی و گیاهان دارویی سبزوار، زعفران تربت حیدریه، ساغری و پوستین قوچان و قالی و قالیچه تربت جام را به یاد دارند. کشمش و چادر شب کاشمر، زیره و خربزه تایباد، عسل چناران، گیوه و انار برداسکن، قروت و محصولات لبنی درگز همگی از جمله تولیداتی است که خرید آنها به شیرینی خاطرات سفر زائران و گردشگران می افزاید. پوستین دوزی یکی از سوغاتی های مشهد است که در شهر ییلاقی شاندیز و در فاصله ۳۶ کیلومتری و در شهر قوچان در فاصله ۱۲۰ کیلومتری مشهد بسیاری از استادکاران حاذق پوستین دوز را به خلق این صنایع دستی وا داشته است و شما با حضور در یکی از فروشگاه های دایر در این دو مکان می توانید از نمایشگاه و فروشگاه های آثار صنایع چرم و پوست این مراکز دیدن کنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 568 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php