کد خبر : 232299 تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲

چگونه اجاق گاز را تمیز کنیم؟

چگونه اجاق گاز را تمیز کنیم؟ اجاق گاز ها اغلب دارای شبکه های فلزی هستند که در حین پخت و پز قابلمه و تابه را روی مشعل نگه می دارند. متاسفانه با گذشت زمان، روغن و مواد غذایی پخته شده باعث کثیف شدن این شبکه می شوند و تمیز کردن …

چگونه اجاق گاز را تمیز کنیم؟

چگونه اجاق گاز را تمیز کنیم؟

اجاق گاز ها اغلب دارای شبکه های فلزی هستند که در حین پخت و پز قابلمه و تابه را روی مشعل نگه می دارند. متاسفانه با گذشت زمان، روغن و مواد غذایی پخته شده باعث کثیف شدن این شبکه می شوند و تمیز کردن آنها تقریبا غیر ممکن می شود. در این چگونه تمیز کردن اجاق گاز با آب گرم و صابون و جوش شیرین را فرا می گیریم.

1- ظرف بزرگی را پر از آب گرم و شوینده کنید. شبکه های اجاق گاز را بردارید و حدود 20 دقیقه در ظرف آب گرم قرار دهید تا تمام چربی ها و مواد غذایی چسبیده به آن شل شوند.

2- ظرف را بعد از 20 دقیقه خالی کنید و مجددا پر از آب گرم و مواد شوینده کنید.

3- شبکه ی گاز را با سیم ظرف شویی محکم بشویید تا تمام چربی ها و مواد باقی مانده از آن جدا شوند.

4- برای حذف لکه هایی که جدا نمی شوند، 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 1 یا 2 قاشق چایخوری آب را مخلوط کنید تا به شکل خمیر دربیاید. این خمیر را 15 دقیقه روی لکه قرار دهید.

5- شبکه را در آب گرم بشویید تا خمیر و مواد باقی مانده از آن جدا شود. سپس با یک پارچه ی تمیز خشک کنید.

نکات و هشدارها

قبل از سخت شدن چربی ها، آن ها را از روی اجاق گاز و توری پاک کنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : خانه و خانواده ، سبک زندگی بازدید 354 بار
دیدگاهتان را بنویسید

شری در تاریخ 1 دی 1395 گفته : پاسخ دهید

با سلام
لطفا کاری کنید که وقتی روی مطلب انتخابی کلیک می کنیم به صفحه جداگانه و خاص خودش برود و از صفحه اصلی خارج نشود. تا مدام مجبور به بازگشت به صفحه قبل و یا کلیک راست نشویم این کار اضافه هم وقت گیره و هم به نظر میاد سایت از روش قدیمی استفاده میکنه.
با تشکر فراوان

css.php