کد خبر : 231895 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

نکات مهم برای نگهداری و شستن لباس های زمستانی

نکات مهم برای نگهداری و شستن لباس های زمستانی با آمدن فصل سرما بسیاری از خانم‌ها لباس‌های نخی و تابستانی را از کمد اعضای خانواده جمع‌آوری می‌کنند و لباس‌های زمستانی و پشمی را برای روزهای سرد آماده می‌کنند. نکات طلایی و کاربردی برای مراقبت از لباس‌های تابستانی و آماده‌سازی‌ لباس‌های …

نکات مهم برای نگهداری و شستن لباس های زمستانی

نکات مهم برای نگهداری و شستن لباس های زمستانی

با آمدن فصل سرما بسیاری از خانم‌ها لباس‌های نخی و تابستانی را از کمد اعضای خانواده جمع‌آوری می‌کنند و لباس‌های زمستانی و پشمی را برای روزهای سرد آماده می‌کنند. نکات طلایی و کاربردی برای مراقبت از لباس‌های تابستانی و آماده‌سازی‌ لباس‌های زمستانی را با هم مرور کنیم.

مراقبت و نگهداری از لباس‌های زمستانی خصوصا لباس‌های بافتنی بسیار مهم است. اگر از لباس‌های زمستانه مانند پلوور و ژاکت به ‌خوبی نگهداری نشود، ممکن است به ‌سرعت از هم باز شده و گشاد و خراب ‌شود. خیلی راحت می‌توانید از بدشکل شدن و کهنگی بلوزهای بافتنی خود جلوگیری کنید.

چطور لباس های زمستانی را نگهداری کنیم:

1- پلوورها و ژاکت‌های سنگین خود را به جای آویزان کردن از چوبرختی، بپیچید و تا کنید تا مرتب و تمیز بماند. در مورد پلوورها و بلوزهای سبک حتما از چوبرختی و جالباسی‌های ابری و لایه‌ دار استفاده کنید. از نگهداری بلوز و ژاکت در دراورهای چوب سدر خودداری کنید چون این چوب به پشم و سایر پارچه‌های کشباف صدمه می‌زند.

2- همیشه قبل از شستن لباس به برچسب آن دقت کنید. لباس هایی که روی آن نوشته شده است که فقط با مواد شیمیایی و خشک‌شویی شسته بشوند، باید تنها با همین روش شسته ‌شود. اما اگر چنین چیزی ذکر نشده است، می‌توانید لباس را با دست و به آرامی بشویید. یادتان باشد که همیشه قبل از شستن لباس بافتنی، آن را کاملا برگردانید و از روی چپه بشویید.

3- از خشک‌کن و اتو برای خشک‌کردن لباس‌های بافتنی مانند پلوور خودداری کنید. در عوض بلوز را به مدت ۵ دقیقه در یک حوله سنگین بپیچید تا آب اضافی‌اش گرفته بشود. سپس پلوور را روی صفحه توری یا سوراخدار پهن کنید تا خشک بشود.

4- برای خوش‌بو نگاه داشتن لباس و جلوگیری از صدمه رسیدن به آن می‌توانید بسته‌های کوچک اسطوخودوس و سنبل را در قفسه لباس و دراور بگذارید یا در چوبرختی آویزان کنید.

نکات ویژه برای لباس های پشمی:

1- برای از بین بردن چروک لباس‌های پشمی، بهترین کار این است که اتو را روی درجه بخار قرار داده و با کمک بخار از راه دور چروک لباس‌تان را برطرف کنید.

2- درصورتی که یکی از لباس‌های پشمی‌تان خیلی چروک بود برای اتو کشیدن آن بهتر است از یک پارچه سفید کتان که با آب مرطوب شده استفاده کنید. این پارچه را روی لباس پشمی قرار دهید و با درجه کم لباس‌تان را اتو کنید.

3- برای نگهداری از لباس پشمی در کمد لباس‌ها حتما جیب لباس را خالی کرده و سعی کنید لباس‌تان را در محیط خنک نگهداری کنید.

4- هرگز لباس‌های پشمی یا شال‌های پشمی را تا نزنید بهترین راهکار آن است که آن‌ها را دور یک لوله مقوایی یا استوانه پلاستیکی بپیچید.

5- اگر برای نگهداری لباس‌های پشمی و کرکی خود از نفتالین استفاده کردید، بهتر است پیش از استفاده از لباس‌ها آن‌ها را بشویید و به‌طور غیرمستقیم زیر تابش نور خورشید خشک کنید. این کار موجب از بین رفتن بوی نفتالین لباس می‌شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : خانه و خانواده ، سبک زندگی بازدید 399 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php