کد خبر : 231822 تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵

چگونه برنج را با رنگ های طبیعی تزئین کنیم؟

چگونه برنج را با رنگ های طبیعی تزئین کنیم؟ دردنیای رنگارنگ امروزکه چشمها را با رنگ مجذوب خود می کنند و در این میان بازار تبلیغاتی سودجویان گرم است تا به هرنحو جیب خود را ازهزینه مخاطبان انبوهی که به محصولات رنگارنگشان روی می آورند پرکنند، مخاطب هوشیار باید مراقب …

چگونه برنج را با رنگ های طبیعی تزئین کنیم؟

چگونه برنج را با رنگ های طبیعی تزئین کنیم؟

دردنیای رنگارنگ امروزکه چشمها را با رنگ مجذوب خود می کنند و در این میان بازار تبلیغاتی سودجویان گرم است تا به هرنحو جیب خود را ازهزینه مخاطبان انبوهی که به محصولات رنگارنگشان روی می آورند پرکنند، مخاطب هوشیار باید مراقب سلامت جسم و روح خود باشد و اجازه ندهد قدرت تصمیم گیری درست با هیاهو و جذابیت تبلیغاتی از دستش خارج شود. راه رنگ آمیزی و تزئین برخی مواد غذایی را ازطریق تهیه رنگ های طبیعی غذایی به بانوان کدبانو آموزش دهیم تا سهمی در کاهش استفاده از رنگ های غیر طبیعی داشته باشیم.

چی لازم داریم؟

رنگ قرمز

برای داشتن رنگ قرمز یک چغنر تازه سرخرنگ لازم است . آن را خوب می شوییم و پوست می کنیم و بخارپز می کنیم .گ به دست آمده پس از سرد شدن برای تزیین آماده است .سعی کنید اب کمی در ته ظرف باقی بماند.

رنگ سبز

اگر چند برگ تازه اسفناج را اگر اندکی حرارت دهیم برای کار تزیین و رنگ آمیزی آماده است .آب به دست آمده را از برگ جدا کنید.

رنگ بنفش

یک برگ کلم قرمز را در یک ظرف مناسب گذاشته و با ریختن مقدار کمی آب روی آن و حرارت دادن، رنگ بنفش به دست می آید.

رنگ نارنجی

از یک هویج خوشرنگ با اضافه کردن کمی آب و دادن حرارت و بخار لازم می توان رنگ نارنجی را به دست آورد.

نکات مهم

می توانیم رنگ را یکجا تهیه کرده و در فریزر برای مواقع لازم نگهداری کنیم اما اگر تازه مصرف شود برای سلامتی بهتر و دارای کیفیت بالاتری است.

می توانیم برای خوش عطرشدن رنگ از اندگی گلاب استفاده کنیم.

اندازه دلخواه خود را برای تزیین در نظربگیرید و مواظب باشید برای تزئین پلو زیاد آبکی نشود.

سعی کنید رنگها غلیظ باشند تا موجب آب افتادن برنج نشوند.

برای رنگ آمیزی کیک با چند رنگ باید مواد کیک را در مرحله آخربه چند قسمت تقسیم کرد و رنگ را به هرکدام جداگانه اضافه کرد و مخلوط کرد.

البته برای مهارت در این کاربه اندکی زمان نیازاست تا با تجربه و صبرکار بهتر از آب درآید.

در فصل زمستان که شلغم گرم می چسبد و برای پیشگیری از سرماخوردگی بسیار مفید است کدبانوی خانه با اندکی هنرمندی و ذوق می تواند این خوراکی مقوی را به مذاق کودکان بدخوراک شیرین وخوشمزه کند. آنهم با رنگ آمیزی شلغم ها با اندکی رنگ چغندر و حتی بعضی خانمها قبل از پخت شلغم آن را با شکل های زیبا برش میدهند و سپس بخارپزمی کنند و پس از پخت سفیدی شلغم را که به شکل گل دراورده اند با سرخی لبو تزیین می کنند و اینگونه لحظات مفرحی را در سرمای زمستان کنار خانواده سپری می کنند.

3.2/5 - (4 امتیاز)
دسته بندی : آشپزی و خانه داری ، فوت آشپزی بازدید 5,524 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php