کد خبر : 230877 تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۸:۰۶

به این دلیل کیوی بخورید

به این دلیل کیوی بخورید کیوی یکی از میوه هایی است که سرشار از ویتامین ث می باشد و به همین دلیل تا حدود زیادی بدن شما را در برابر سرماخوردگی ایمن میکند.توصیه می شود که خوردن جند عدد کیوی را حتما در سبد غذایی خود قرار دهید.در این مطلب …

به این دلیل کیوی بخورید

به این دلیل کیوی بخورید

کیوی یکی از میوه هایی است که سرشار از ویتامین ث می باشد و به همین دلیل تا حدود زیادی بدن شما را در برابر سرماخوردگی ایمن میکند.توصیه می شود که خوردن جند عدد کیوی را حتما در سبد غذایی خود قرار دهید.در این مطلب قصد داریم شما را با خواص شگفت انگیز این میوه آشنا نماییم.

کیوی و ویتامین های آن:

این میوه سرشار از ویتامین هایCوEاست. میزان ویتامین ث موجود در دو عدد کیوی متوسط دو برابر پرتقال است. مطالعات نشان می دهد که کیوی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و با استرس و پیری مقابله می نماید. کیوی برای بهبود زخم و جذب آهن، سلامت استخوان ها، رگ های خونی و دندان ها بسیار مفید است. علاوه بر ویتامین ث، کیوی حاوی ویتامینEاست که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی به کاهش کلسترول و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. هر دو ویتامین بدن را در برابر آسیب های سلولی سرطان زا محافظت می کنند.

افزایش سروتونین:

با خوردن کیوی میزان سروتونین؛ یکی از ناقل‌های عصبی (نروترنسمیترها) فعال در سیستم عصبی مرکزی و دستگاه گوارش افزایش می یابد. نقش سروتونین در لوله‌ گوارش این است که هضم غذا را کنترل می ‌کند در حالی ‌که در سیستم عصبی مرکزی نقش کنترل خلق و خوی، خواب، اشتها، قدرت یادگیری و حافظه را بر عهده دارد. سروتونین همچنین در ساخت استخوان ‌ها نقش دارد.

منبع غنی از منیزیم و پتاسیم:

مطالعات نشان می دهد که دو کیوی متوسط 30 میلی گرم منیزیم دارد. این ماده معدنی برای عملکرد عضلات بسیار مهم است و سطح انرژی را افزایش می دهد. پتاسیم موجود در کیوی 20 درصد از موز بیشتر است و یک ماده معدنی عالی برای کنترل فشار خون، کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه، پوکی استخوان و سکته مغزی به شمار می رود.

تنفس آسان تر:

انجمن ریه آمریکا اعلام کرده که یک فرد بالغ نزدیک به 20 هزار بار در روز تنفس می کند. کودکانی که 5 تا 7 عدد کیوی در هفته می خورند دچار خس خس سینه کمتری می شوند و تنگی نفس و سرفه شدید شبانه در آنها کاهش می یابد.

کاهش خطر ابتلا به نابینایی مرتبط با سن:

کیوی حاوی لوتئین یعنی سلطان آنتی اکسیدان ها است که از کوری مرتبط با سن جلوگیری می کند. همچنین سبب محافظت از چشم ها از انواع مختلف آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد می شود.

مدیریت قند خون:

کیوی بدون چربی است. دو عدد کیوی به تنهایی حاوی فیبر بسیار بالا است و گزینه خوبی است برای کسانی که مدیریت قند خون باید داشته باشند. کیوی میوه خوبی برای سلامت قلب، تنظیم هضم غذا و مدیریت کلسترول است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 526 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php