کد خبر : 230857 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳

روشی ساده برای درمان عفونت تنفسی

روشی ساده برای درمان عفونت تنفسی دکتر آدیت گیند، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «بعد از مطالعه این گروه از بیماران به مدت یک سال، ما شاهد کاهش ۴۰ درصدی بیماری تنفسی حاد در بین افرادی بودیم که دوز بالای ویتامین D مصرف کرده بودند.» وی در …

روشی ساده برای درمان عفونت تنفسی

روشی ساده برای درمان عفونت تنفسی

دکتر آدیت گیند، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «بعد از مطالعه این گروه از بیماران به مدت یک سال، ما شاهد کاهش ۴۰ درصدی بیماری تنفسی حاد در بین افرادی بودیم که دوز بالای ویتامین D مصرف کرده بودند.»

وی در ادامه می افزاید: «ویتامین D می تواند موجب بهبود توانایی سیستم ایمنی در مقابله با عفونت ها شود چراکه خط مقدم دفاع سیستم ایمنی را پرورش می دهد.»

به گفته گیند، غالبا در افراد مسن خط مقدم دفاع ضعیف و معیوب می شود. اما ویتامین D می تواند موجب تقویت آن شده و از بیماری های نظیر ذات الریه، برونشیت و آنفولانزا پیشگیری کند.

همچنین ممکن است از بروز عفونت ها و تشدید بیماری انسدادی مزمن ریوی نظیر آمفیزم پیشگیری کند.

همزمان گیند دریافت افرادی که دوز بالاتر ویتامین D دریافت کرده بودند شاهد افزایش در زمین خوردن بودند. میزان زمین خوردن در افرادی که دوز کمتر ویتامین D مصرف کرده بودند به مراتب کمتر از گروه دریافت کننده دوز بالاتر ماهانه ویتامین D بود.

در این آزمایش، ابتدا تاثیر ویتامین D بر عفونت های تنفسی ۱۰۷ بیمار با میانگین سنی ۸۴ سال که در خانه سالمندان زندگی می کردند در یک دوره ۱۲ ماهه بررسی شد. از بین این تعداد ۵۵ بیمار دوز بالای ویتامین D یا ۱۰۰ هزار واحد در ماه (میانگین ۳۳۰۰ تا ۴۳۰۰ واحد در روز) دریافت کردند و ۵۲ نفر دوز پایین تر بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد در روز دریافت کردند.

افرادی که دوز بالاتر ویتامین دریافت کرده بودند میزان بیماری تنفسی حادشان به نصف کاهش یافته بود. همچنین میزان زمین خوردن شان دو برابر شده بود.

به گفته گیند، یافته ابتدایی در مورد تاثیر ویتامین D بر کاهش بیماری تنفسی حاد می تواند گام مهمی در درمان این عفونت خطرناک باشد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، پیشگیری و بیماری ها بازدید 513 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php