کد خبر : 229473 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۶:۰۹

با این روش ها دیابت را نابود کنید

با این روش ها دیابت را نابود کنید یک فوق تخصص غدد با اشاره به شیوع فزاینده دیابت، بیان کرد: امروزه در جامعه 15 درصد افراد پیش دیابت هستند. مجتبی ملک فوق تخصص غدد رشد روزافزون دیابت در تمام کشورها و به ویژه کشورهای در حال توسعه ای مانند ایران …

با این روش ها دیابت را نابود کنید

با این روش ها دیابت را نابود کنید

یک فوق تخصص غدد با اشاره به شیوع فزاینده دیابت، بیان کرد: امروزه در جامعه 15 درصد افراد پیش دیابت هستند.

مجتبی ملک فوق تخصص غدد رشد روزافزون دیابت در تمام کشورها و به ویژه کشورهای در حال توسعه ای مانند ایران را مهمترین چالش امروز دانست و گفت: با توجه به سیرصعودی دیابت، پیش بینی می شود تا چند سال آینده شاهد رشد 2 برابری آن در جوامع باشیم.

وی اظهار داشت: عوامل متعددی از جمله سبک زندگی، ماشینی شدن جوامع، اضافه وزن و کم تحرکی در ایران مهمترین نگرانی هایی هستند که با آنها مواجه هستیم چراکه در صورت ادامه این روند شاهد موجی از دیابت، بیماران و عوارض ناشی از دیابت خواهیم بود.

ملک تصریح کرد: بین ۵ تا ۶ میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند که نیمی از این تعداد از ابتلای خود به دیابت خبر ندارند.

این فوق تخصص غدد، با اشاره به وجود 15% افراد پیش دیابت در جامعه، تصریح کرد: کاهش 7 تا 10 درصدی وزن و انجام ورزش روزانه به مدت نیم ساعت آموزش های ساده ای هستند که تا 50 درصد ریسک ابتلا به دیابت را کاهش می دهد و با اطلاع رسانی آنها می توان از بروز چند میلیون دیابت پیشگیری کرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران، با بیان اینکه آموزش در بحث پیشگیری و کنترل مهمترین مشکل حوزه دیابت است، یادآور شد: ساز و کارهای موجود برای آموزش جمعیت 4 میلیونی بیماران کافی نبوده و نیازمند برنامه ریزی منسجمی برای آموزش های همگانی بیماران هستیم.

ملک تصریح کرد: برنامه های آموزشی موجود متمرکز نیست بلکه به صورت پراکنده وزارت بهداشت، دانشگاه ها و انجمن ها اقداماتی را در این خصوص انجام می دهند در حالیکه برای تحقق آموزش همگانی حضور تمام ارگان ها به ویژه نشریات، آموزش و پرورش و صدا و سیما نیاز است.

به گفته وی وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند ساز و کارهای مناسبی برای آموزش همگانی به بیماران دیابتی و دیگر افراد جامعه را ارائه دهد.

ملک با تاکید بر پوشش همگانی بیمه های برای بحث آموزش دیابت، یادآور شد: هرچند درمان دیابت تحت پوشش بیمه است اما بیمه حوزه آموزشی را پوشش نمی دهد حال آنکه با آموزش می توان از ورود افراد به فاز هزینه های درمانی پیشگیری کرد که علاوه بر بیمار به نفع بیمار و نظام بهداشتی هم است.

چطور دیابت را تشخیص دهیم؟

دیابت نوع یک را اغلب می توان در عرض چند روز یا چند هفته تشخیص داد چون علائم آن شدید هستند. این علائم عبارتند از: تکرر ادرار که در آن حجم ادرار زیاد شده است. بیمار هر بار که ادرار می کند مقادیر زیادی ادرار دفع می کند.

خشکی دهان و تشنگی بیش از حد

احساس ناگهانی خستگی

کاهش وزن بدون دلیل

تاری دید

روش های فوری برای پایین آوردن قند خون:

راهکار اول:

حداقل به مدت نیم ساعت با شدت و سریع ورش کنید. هرگاه میزان قند خون بالا داشته باشید، ورزش مناسب به شما کمک خواهد کرد که قند خون در بدن شما تبدیل به انرژی شود و باعث کاهش قند خون شما خواهد شد.

راهکار دوم:

به طور متوالی 3 تا 4 لیوان آب بنوشید و تا هر زمان زودتر که می توانید ادرار کنید. خوردن آب، قند موجود در خون شما را رقیق می کند و ادرار کردن باعث دفع قند خون از بدن شما می شود.

راهکار سوم:

غذاهایی که در آن ها میزان قند کمتری وجود دارد و یا غذاهایی که باعث سوخت قند خون در بدن شما می شوند را مصرف کنید. مواد غذایی مانند سیر، تخم مرغ، پیاز، بادام زمینی دارای میزان قند پایینی هستند و به ثبات میزان قند خون در بدن کمک می کنند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 343 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php