کد خبر : 229218 تاریخ انتشار : شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

نوشیدنی های ضد استرس در فصل پاییز

نوشیدنی های ضد استرس در فصل پاییز نوشابه های انرژی زا گزینه ای بسیار نادرست برای رفع احساس استرس و نگرانی است، چرا که با باز کردن عروق خونی سطح استرس را در کل بدن افزایش می دهد. همچنین مصرف این نوشیدنی‌ها باعث اضافه وزن، دیابت، بیماری های قلبی، خرابی …

نوشیدنی های ضد استرس در فصل پاییز

نوشیدنی های ضد استرس در فصل پاییز

نوشابه های انرژی زا گزینه ای بسیار نادرست برای رفع احساس استرس و نگرانی است، چرا که با باز کردن عروق خونی سطح استرس را در کل بدن افزایش می دهد.

همچنین مصرف این نوشیدنی‌ها باعث اضافه وزن، دیابت، بیماری های قلبی، خرابی دندان ها و نیز پیری سلول‌های پوست می‌شود.

از بهترین نوشیدنی‌های خانگی برای رفع استرس می‌توان شیر گرم، آب، آب نارگیل، آبمیوه تازه، دمنوش های گیاهی چون چای بابونه، چای گل گاو زبان و چای سبز را نام برد.

به طور مثال، در شیر گرم موادی وجود دارد که علاوه بر ایجاد آرامش در بدن باعث رفع التهاب و نگرانی در اعصاب بدن می شود و بویژه مصرف آن قبل ازخواب شبانه و یا در زمان هایی که فرد دچار استرس شدید است، می تواند بسیار مفید باشد.

آب با وجود اینکه بهترین نوشیدنی درمانی است اما به دلیل نداشتن طعم اغلب توسط افراد رد می شود و بسیاری از انسان ها در سراسر کره آب نمی نوشند و در عوض از چای یا قهوه به همراه نوشابه های گاز داربرای رفع عطش استفاده می کنند کارشناسان اعتقاد دارند نوشیدن آب که در دمای متعادل باشد، می تواند علاوه بر رفع احساس تشنگی با آب رسانی به اعضای بدن مانع از بروز استرس شود و حتی افرادی که دچار خشم و عصبانیت ناگهانی هستند با مصرف آب به اعصاب خود مسلط می شوند.

دمنوش های گیاهی نیز با عطری که دارند و خواص درمانی گیاهان تشکیل دهنده آنها می توانند باعث آرامش و تمدد اعصاب شوند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 688 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php