کد خبر : 228941 تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

آیا نور فلاش دوربین به چشمان نوزاد آسیب می رساند؟

آیا نور فلاش دوربین به چشمان نوزاد آسیب می رساند؟ دکتر بهنام غفارزاده اظهار کرد: نور فلاش دوربین‌های عکاسی یا موبایل برای نوزاد تازه متولد شده که تازه چشم به این دنیا گشوده و چشمان حساسی دارد آزاردهنده است ولی تا کنون ثابت نشده که عکسبرداری فلاش چشمان نوزاد را …

آیا نور فلاش دوربین به چشمان نوزاد آسیب می رساند؟

آیا نور فلاش دوربین به چشمان نوزاد آسیب می رساند؟

دکتر بهنام غفارزاده اظهار کرد: نور فلاش دوربین‌های عکاسی یا موبایل برای نوزاد تازه متولد شده که تازه چشم به این دنیا گشوده و چشمان حساسی دارد آزاردهنده است ولی تا کنون ثابت نشده که عکسبرداری فلاش چشمان نوزاد را کور یا کم بینا کند.

به گزارش میهن فال به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه ممکن است نور شدید به چشمان کودک آسیب بزند، توصیه کرد؛ از قرار گرفتن کودک به مدت طولانی در زیر آفتاب شدید پرهیز کنید.

در زیر آفتاب شدید ماکولای چشمان فرد بزرگسال نیز آسیب می‌بیند و مشخص است که در این شرایط چشمان یک نوزاد و یا کودک چه آسیبی می‌بیند.

زمانی که کودک زردی دارد، والدین اقدام به استفاده از دستگاه‌های رفع زردی می‌کنند، آنچه می‌تواند به قرنیه نوزادان آسیب وارد کند نور چراغ‌های فلورسنت دستگاه‌های رفع زردی است. در بیمارستان‌ها نوزادان را با چشم‌بند داخل دستگاه می‌گذارند ولی بسیاری از خانواده‌ها این دستگاه‌ها را کرایه می‌کنند و نوزاد را داخل آن می‌گذارند. اگر والدین مراقب چشمان نوزاد نباشند و چشم آنها را با چشم بند نبندند، نور فلورسنت به قرنیه چشم کودک آسیب می‌زند و باعث کاهش دید نوزاد خواهدشد. هرچه آسیبی که به قرنیه چشم وارد می‌شود بیشتر باشد، درمان آن نیز سخت‌تر خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 655 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php