کد خبر : 228473 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲

خاصیت شگفت انگیز آب نارگیل

خاصیت شگفت انگیز آب نارگیل روغن نارگیل به خاطر داشتن فواید بی شمار تغذیه ای و زیبایی شهرت دارد. این روغن اشباع شده بی نظیر خواص بی شماری دارد و برای بدن بی نظیر است. آب نارگیل نیز مانند روغن آن برای بدن عالی است. درمان هیدراتاسیون هیدراتاسیون به شرایطی …

خاصیت شگفت انگیز آب نارگیل

خاصیت شگفت انگیز آب نارگیل

روغن نارگیل به خاطر داشتن فواید بی شمار تغذیه ای و زیبایی شهرت دارد. این روغن اشباع شده بی نظیر خواص بی شماری دارد و برای بدن بی نظیر است. آب نارگیل نیز مانند روغن آن برای بدن عالی است.

درمان هیدراتاسیون

هیدراتاسیون به شرایطی گفته می شود که آب بدن به دلایلی مانند اسهال کم شده باشد. آب نارگیل یک الکترولیت طبیعی بی نظیر است که حاوی مقادیر بالایی پتاسیم می باشد. این ماده عالی کربوهیدرات کمی نیز دارد (غلظت ۴٫۵ % در ۱۰۰ گرم)!

این در حالی است که نوشیدنی های ورزشی ۶ الی ۸ درصد کربوهیدرات دارند. در یک مطالعه در سال ۲۰۰۲ از سه گروه ورزشکار در خواست شد که هر کدام از این گروه ها بعد از انجام تمرینات شان آب، آب نارگیل و نوشیدنی ورزشی مصرف کنند.

آب رسانی در هر سه گروه به طور مساوی بود اما گروهی که آب نارگیل مصرف کرده بودند حالت تهوع و احساس پری کمتری را گزارش کرده اند. البته فراموش نکنید که برای آب رسانی به بدن هیچ چیزی جایگزین آب نمی شود!

کاهش فشار خون

به گفته انجمن قلب امریکا گنجاندن مقادیر مناسب از پتاسیم می تواند به پایین آمدن فشار خون کمک بزرگی کند. آب نارگیل حاوی پتاسیم است و می تواند با اثراتی که بر روی سدیم دارد موجب پایین آمدن سطح فشار خون شود.

در مطالعه ای در سال ۲۰۰۵ مشاهده شد که نوشیدن آب نارگیل به مدت دو هفته باعث پایین آمدن هر دو فشار سیستولیک و دیاستولیک به میزان ۷۱ و ۲۹ درصد در افراد نمونه می شود. در صورتی که با نوشیدن آب فشار خون تغییری نخواهد کرد!

کاهش کلسترول و تری گلیسیرید

در آزمایشاتی که بر روی موش ها انجام شده مشخص گردیده که نوشیدن آب نارگیل باعث کاهش کلسترول و LDL مخصوصا کلسترول قلب می شود. همچنین نوشیدن آب نارگیل باعث بهبودی سریع تر پس از حملات قلبی نیز می شود.

محققان وجود الکترولیت های فراوان در این آب را برای حفظ سلامت قلب موثر می دانند. به طور کلی آب نارگیل می تواند در سلامت کلی بدن بسیار کلیدی باشد.

البته باید بدانید که اعتدال در مصرف این ماده شگفت انگیز رمز دیگر سلامتی است. چرا که مقادیر بالای پتاسیم می تواند به سایر ارگان های بدن خساراتی وارد کند!

اگر PH خون اسیدی شود دروازه بدن بر روی بسیاری بیماری ها باز می شود. رژیم غذایی نقش حیاتی در تعادل سطح PH بدن دارد. تعادل سطح PH بدن یعنی اینکه تمام مایعات و سلول های بدن باید متعادل باشند.

بدن برای این که زنده بماند سطح PH خون را در حالت کمی قلیایی به اندازه ۷٫۳۶۵ نگاه می دارد. کمی بر هم خوردن این تعادل می تواند ضرهای جبران ناپذیری بر بدن وارد کند.

متاسفانه رژیم غذایی اکثر مردم از مواد غذایی اسیدی و سمی مانند قندهای فرآوری شده، غلات تصفیه شده، موجودات اصلاح شده ژنتیکی و … است. این مواد غذایی نقش بسزایی در برهم خوردن تعادل سطح اسیدی و قلیایی بودن بدن دارد و بدن را به سمت یک سطح ناسالم از اسیدی شدن پیش می برد.

اسیدی شدن بدن نیز یعنی کمبود اکسیژن و در نهایت سرطانی شدن سلول ها! این سطح نامتعادل PH با بر هم زدن عملکرد و فعالیت سلول ها علاوه بر سرطان مشکلات جدی دیگری مانند مشکلات قلبی و عروقی، دیابت، پوکی استخوان و … را به دنبال دارد.

آب نارگیل یکی از موادی است که به قلیایی شدن بدن کمک می کند. اگر می خواهید این همه بیماری که همگی ناشی از اسیدی شدن بدن است را تجربه نکنید آب نارگیل را امتحان کنید.

افزایش انرژی بدن

خواهشا نوشابه های انرژی زا مصرف نکنید! مضرات این نوشابه های غیر طبیعی بیشتر از فوایدشان برای بدن است. برای بالا بردن سطح انرژی بدن تان از آب نارگیل که دارای قند طبیعی و مقادیر فراوان پتاسیم است استفاده کنید. پتاسیم بالا باعث بالا رفتن سطح انرژی تک تک سلول های بدن می شود!

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، خواص بازدید 500 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php