کد خبر : 226872 تاریخ انتشار : شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲

خواص نارگیل و آب آن

خواص نارگیل و آب آن نارگیل خواص زیادی برای بدن دارد. این میوه خوشمزه باعث تنظیم قند خون می‌شود، سرشار از پتاسیم و آنتی اکسیدان است و به هضم غذا کمک می‌کند. علاوه بر این التهاب بدن را نیز کاهش می‌دهد. سرشار از آنتی اکسیدان نارگیل همچنین سرشار از آنتی …

خواص نارگیل و آب آن

خواص نارگیل و آب آن

نارگیل خواص زیادی برای بدن دارد. این میوه خوشمزه باعث تنظیم قند خون می‌شود، سرشار از پتاسیم و آنتی اکسیدان است و به هضم غذا کمک می‌کند. علاوه بر این التهاب بدن را نیز کاهش می‌دهد.

سرشار از آنتی اکسیدان

نارگیل همچنین سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است و برای مقابله با رادیکال‌های آزاد و التهاب بدن موثر عمل می‌کند. علاوه بر این در روغن این میوه ترکیبات فنولیک، ویتامین E و فیتواسترول نیز وجود دارد که در جهت ارتقای سلامت بدن نقش دارند. نارگیل منبع ویتامین C هست. در واقع هر ۱۰۰ گرم گوشت نارگیل حدود ۵ درصد نیاز روزانه ما به این ویتامین را تامین می‌کند.

کنترل قند خون

نارگیل فیبر زیاد و کربوهیدرات کمتری دارد. بنابراین به کنترل قند خون کمک می‌کند. هر ۱۰۰ گرم گوشت این میوه فقط ۱۵ گرم کربوهیدرات دارد و دارای ۹ گرم فیبر است. با این حال توصیه می‌شود از مصرف مواد غذایی فراورده شده بر پایه نارگیل خودداری کنید. چون این قبیل مواد غذایی صنعتی معمولا سرشار از قند بوده و فیبر و مواد مغذی کمتری نسبت به میوه طبیعی دارند.

منبع پتاسیم

این میوه یکی از منابع خوب پتاسیم محسوب می‌شود. یک سهم غذایی ۱۰۰ گرمی از گوشت این میوه حدود ۳۵۶ میلی گرم پتاسیم دارد که ۱۰ درصد نیاز بدن ما را تامین می‌کند. باید بدانید که پتاسیم برای سلامت بدن انسان لازم و ضروری است و باعث فعال شدن سلول‌های عصبی و عضلانی می‌شود. این ماده معدنی به کنترل عملکرد ارگان‌های حیاتی بدن مانند قلب و کلیه‌ها کمک می‌کند. هر ۱۰۰ گرم گوشت این میوه حدود ۵ درصد نیاز ما به ویتامین B۶ را نیز تامین می‌کند. باید بدانید که این ویتامین برای تسهیل جذب منیزیم موثر است و نقش مهمی در عملکرد مغز دارد.

آهن، منگنز، فسفر و مس

نارگیل منبع مواد مغذی است. اگر با آهن که کمبود آن بین خانم‌ها شایع‌تر است شروع کنیم باید بگوییم که هر ۱۰۰ گرم گوشت این میوه حدود ۱۳ درصد نیاز روزانه ما به آهن را تامین می‌کند. البته یادتان باشد که آهن این ماده غذایی از نوع گیاهی است و به همین دلیل کمتر از آهن موجود در مواد غذایی حیوانی جذب بدن می‌شود. برای افزایش جذب این ماده معدنی لازم است که میوه تان را با یک منبع ویتامین C مانند مرکبات میل کنید. یادتان باشد که آهن نقش مهمی در بدن انسان ایفا می‌کند. این ماده معدنی دمای بدن را تنظیم می‌کند، مسئول حمل و ذخیره اکسیژن در سلول‌ها است و سیستم ایمنی بدن را در وضعیت خوب نگه می‌دارد. گفتنی است که شیر نارگیل نیز منبع خوب منگنز، فسفر و مس است.

کمک به هضم غذا

نارگیل سرشار از اسیدهای چربی است که به هضم غذا کمک می‌کنند. این میوه حاوی دو ماده مغذی مخصوص به نام‌های تری گلیسیرید دارای زنجیره متوسط و اسیداوریک است. معمولا اسیدهای چرب اشباع شده دارای زنجیره بلند بوده و به سختی در بدن هضم می‌شوند. اما نوع چربی موجود در نارگیل از تری‌گلیسیرید دارای زنجیره کوتاه است بنابراین به راحتی هضم می‌شود و کمتر به صورت چربی در بدن ذخیره می‌شود. باید بدانید که هر ۱۰۰ گرم گوشت این میوه ۳۵۴ کالری و ۳۳ گرم چربی، ۱۵ گرم کربوهیدرات و ۳/۳ گرم پروتئین دارد. شما می‌توانید بدون زیاده روی از این میوه نهایت استفاده را برای هضم راحت‌تر غذا ببرید.

منبع خوب منیزیم

افزودن میوه نارگیل به رژیم غذایی باعث تامین منیزیم بدن می‌شود. هر ۱۰۰ گرم از گوشت این میوه حدود ۸ درصد نیاز روزانه ما به منیزیم را تامین می‌کند. یادتان باشد که منیزیم نقش موثری در بهبود عملکردهای بدن دارد. این ماده برای بهبود عملکرد قلب، کنترل فشارخون و سوخت و ساز چربی‌ها کمک می‌کند. شیر نارگیل نیز منبع فولات، زینک و ویتامین B۳ است. نارگیل خشک شده نیز منبع ویتامین B۵ است. زمانی که این ویتامین جذب بدن می‌شود روی سیستم عصبی و غدد فوق کلیوی تاثیر می‌گذارد. ویتامین B۵ نقش موثری در کنترل آدرنالین و انسولین دارد.

آب نارگیل

توصیه می‌کنیم یک نوک انگشت نمک به آب نارگیل اضافه کنید تا به احیای بهتر بدن کمک بیشتری شود. همچنین یادتان باشد که نوشیدن آب قبل، حین و بعد از ورزش بسیار مهم است. به گفته متخصصان کانادایی، شما متناسب با ورزشی که انجام می‌دهید، شدت آن، شرایط آب و هوایی و میزان تعریق‌تان بین ۰/۳ و ۲/۴ لیتر در ساعت عرق می‌کنید. بنابراین اگر به شیوه ای صحیح مایعات از دست رفته بدن را جبران نکنید در معرض خطر دهیدراته شدن قرار می‌گیرد. در نتیجه احساس خستگی و سنگینی می‌کنید. در بین علائم دهیدراته شدن بدن (کم آبی) می‌توان به تشنگی، سرگیجه، سردرد و گرفتگی عضلانی اشاره کرد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، خواص بازدید 667 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php