کد خبر : 225937 تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۸:۰۵

این سبزیجات به صورت پخته شده خاصیت بیشتری دارند!

این سبزیجات به صورت پخته شده خاصیت بیشتری دارند! برخی از خوراکی‌ها را میتوان هم به صورت خام و هم پخته شده مصرف کرد و در اکثر مواقع کارشناسان به مصرف خام این مواد غذایی توصیه دارند! در این مقاله میخواهیم قضیه را برعکس کرده و به معرفی خوراکی‌های بپردازیم …

این سبزیجات به صورت پخته شده خاصیت بیشتری دارند!

این سبزیجات به صورت پخته شده خاصیت بیشتری دارند!

برخی از خوراکی‌ها را میتوان هم به صورت خام و هم پخته شده مصرف کرد و در اکثر مواقع کارشناسان به مصرف خام این مواد غذایی توصیه دارند! در این مقاله میخواهیم قضیه را برعکس کرده و به معرفی خوراکی‌های بپردازیم که در صورت پخته شدن خاصیت بیشتری خواهند داشت.

اسفناج

اسفنجان سرشار از کلسیم، آهن و منیزیم است. برای جذب این مواد آن را بپزید زیرا با پختن اسفناج میزان کلسیم آن سه برابر می شود.

کلم پیچ

کلم پیچ پخته شده فقط یک غذای خوش طعم نیست بلکه غذای سالمی نیز هست. این سبزی کاهنده کلسترول که سرشار از فیبر است وقتی پخته شود تاثیر دوچندان برای سلامتی خواهد داشت.

قارچ

قارچ یکی از سبزیجاتی است که نظرات متفاوتی روی آن هست. قارچ ها به دلیل ساختار سختی که دارند اگر خام خورده شوند به راحتی هضم نخواهند شد. بنابراین پخته شده آن برای خوردن مطمئن تر است و تمامی سموم را از بین می برد.

هویج

هویج هم همانند قارچ دیر هضم می شود بنابراین پخته شده آن هم راحت تر هضم می شود و هم فواید مقدار زیاد بتا کاروتین و آنتی اکسیدان های موجود در آن که تبدیل به ویتامین A می شوند و برای سلامت چشم مفید هستند را دوچندان می کند.

گوجه فرنگی

ما معمولا عادت داریم که گوجه فرنگی را به صورت خام در سالاد و یا ساندویچ مصرف کنیم. اما مقدار لیکوپن ضد سرطان این میوه پس از پخته شدن ۳۰ درصد افزایش می یابد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 665 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php